Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.



Újabb fejlemények a TDI-botrányban

Dél-Koreában másfél év letöltendő börtönre ítélték a Volkswagen konszern helyi forgalmazójának egyik vezetőjét, az USA-ban csak most indulnak majd a büntetőperek a VW-alkalmazottak ellen.

Miután több mint 80, a Volkswagen-konszern által gyártott autó forgalmazását megtiltotta Dél-Korea, most az egyik, a TDI-botrány miatt indított perben már meg is született a bírósági ítélet első fokon: a helyi forgalmazó egy, csak Yun családnevén említett igazgatóját másfél év letöltendő börtönbüntetésre ítélték. Mindezt a környezetvédelmi törvény megsértése miatt szabták ki, mert az igazgató írta alá azokat a dokumentumokat, amelyek hamis adatokat tartalmaztak károsanyag- és zajkibocsájtással kapcsolatban, és amelyek alapján a dél-koreai típusbizonyítványt megkapták az autók. A papírok meghamisításával kapcsolatban a VW forgalmazója már kapott egy 17,8 milliárd won-os bírságot, a valótlan tartalmuk miatt a fogyasztókat félrevezető hirdetések miatt egy másik eljárásban várhatóan még egyszer 37,3 milliárd won bírságot szabnak ki a cégre. A dél-koreai hatóságok még korántsem értek a nyomozás végére, szóval könnyen lehet, hogy további bírságok és bírósági ítéletek születnek majd a TDI-botrány kapcsán.

Az Egyesült Államokban most került abba a szakaszba a Volkswagen elleni eljárás, hogy megindulhatnak majd a büntetőperek az ügyben kulcsfontosságú szerepet játszó alkalmazottak ellen. Ehhez arra is szükség volt, hogy a cég beismerte a bűnösségét, és 4,3 milliárd dollár büntetés és kártérítés megfizetését vállalta. Az USA Igazságügy Minisztériumának közleményében megnevezik azt a hat embert, akik ellen most megindul az eljárás, de bővülhet még a vád alá vont személyek köre.

Heinz-Jakob Neusser: 2011 októberétől 2013 júliusáig a motorfejlesztés vezetője, 2013 szeptember-2015 szeptember között a VW márka fejlesztési főnöke, igazgatótanácsi tag

Jens Hadler: 2007 májusa-2011 márciusa között a motorfejlesztés vezetője

Richard Dorenkamp: 2003-2013 decembere között a kipufogógáz-utánkezelési részleg vezetője, 2006-2013 között azoknak a mérnököknek a csapatát vezette, akik a szigorúbb USA előírásoknak megfelelő dízelt fejlesztette

Bernd Gottweis: 2007-2014 októbere között a minőségbiztosítás és termékbiztonságért felelt
Oliver Schmidt: 2012-2015 februárja között a Környezetvédelmi és Műszaki Iroda vezetője a michigani Auburn Hillsben, 2015 február-2015 szeptember között Wolfsburgan dolgozott Neusser alatt.
Jürgen Peter: 1990-től kezdve a mai napig a minőségbiztosítás és termékbiztonság csoportnál dolgozik, 2015 márciusa és júliusa között a szabályzó hatások és a VW közötti kapcsolattartás az egyik feladata

Oliver Schmidtet a héten letartóztatták Floridában, ahol magánlátogatáson tartózkodott, a többi most vád alá vont személy német állampolgár, egyelőre még nem tudni, hogy kérik-e majd a kiadatásukat.

A jelentés szerint Dorenkamp és Hadler volt felelős azért a funkcióért, amely felismerte a tesztüzemet, és később a VW hazudott a hatóságoknak és a nyilvánosságnak is, amikor környezetbarátnak állította be a TDI-ket. Az autógyár egyébként márkakereskedői visszajelzések alapján 2012-ben értesült arról, hogy a csaló megoldás nem működik, ekkor újabb szoftvert fejlesztettek, amelyeket aztán a márkakereskedések feltöltöttek az autókra az egyszerű szervizlátogatások során. Amikor aztán a Nyugat Virginiai Egyetem kutatói felfedezték a csalást, a cég még 18 hónapon keresztül megpróbálta valótlan tényekkel magyarázni a helyzetet.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések