A Facebook – miután a héten elismerte, hogy szinte összes felhasználójuk személyes adatát lenyúlhatták ismert és ismeretlen személyek és szervezetek, illetve hogy folyamatosan megfigyelés alatt tartják a privát üzenetek tartalmát is – a hét végén újabb durva kijelentésre ragadtatta magát.
A közösségi oldal ügyvezető igazgatója ugyanis közölte: ha felhasználóik nem akarják, hogy személyes adataikat tegyék pénzzé, kénytelenek lesznek fizetni nekik ezért.
Sheryl Sandberg ezzel gyakorlatilag újra előhozta a fizetős Facebook ötletét, ami ugyan eddig jellemzően csak hamis rémhírként merült fel, most azonban a közösségi oldal egyik legelső vezetője célozgatott annak bevezetésére.
Az ügyvezető szerint ugyanis ha nem tudják a felhasználóik adatait pénzzé váltani – pl. reklámok megjelenítésében -, akkor “kénytelenek lesznek” működési költségeik fedezetét közvetlenül beszedni előbbiektől.
Sharyl Sandberg szerint, ha a felhasználók nem az adataikkal regisztrálnak, akkor pénzzel kell majd fizessenek a szolgáltatásért: “A szolgáltatásunk a felhasználói adatokra alapul, így nincs kijelentkezésre lehetőség [a személyes adatok gyűjtéséből, felhasználásából – PC Fórum szerk.] Ez csak egy fizetős termék esetén lenne lehetséges”, fogalmazott a vezető, aki ugyanakkor tagadta, hogy a szóban forgó adatok közül “bármit is átadnának bármelyik hirdetőjüknek”.
Listázni fogják a politikai hirdetőket és a “rasszistákat”
A zsidó közösségi portált üzemeltető cég döntése értelmében a jövőben ellenőrzik majd a politikai hirdetések feladóinak és a “jelentős témák” felvetőinek személyazonosságát. Mark Zuckerberg, a kék-fehér közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója ezt a saját Facebook-profilján jelentette be.
A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be – közölte a hivatalosnak szánt magyarázatot Zuckerberg, aki még a saját falhasználóit is “buta f@sznak” minősítette korábban. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a “rasszizmust” – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.
A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát. A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.
- Drábik János Fideszes lett? Szervezett magánhatalom a magyar politikában – Választás ‘18.4.8.
- Magyarországot most nem nagyon tudják támadni. Ez fontos ahhoz, hogy ellent tudjunk állni a bevándorló-országgá tételünknek
- Ókori atombombák és csúcsfegyverek
- Nem tanultunk belőle? Felelőtlenül halmozzuk a hiteleket, csak nehogy rosszul jöjjünk ki belőle
0 Megjegyzések