Mától, azaz 2025. szeptember 22-étől a Google nem fog több politikai hirdetést mutatni az Európai Unió területén.
Ezt azon túl, hogy korábban jelezték, hogy mielőtt életbe lép az EU erre vonatkozó szabályozása, le fogják tekerni ezeket a hirdetéseket, nem verték nagy dobra; csak egy rövid figyelmeztetésben szóltak a hirdetői oldalon, hogy szeptember 22-től vége a politikai hirdetéseknek.
Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit jelent, 22-én mikortól él a tiltás, milyen időzóna szerint, és a már futó kampányokat is leállítják, vagy csak újakat nem fogadnak be, egyelőre még homályos.
A cég már tavaly jelezte, hogy megszüntetik a politikai hirdetéseket a YouTube-on és az AdSense-ben, azaz a hirdetési felületükben, amivel rengeteg oldalon jelen vannak.
A Google gyakorlatilag a legnagyobb reklámplatform az interneten, 2024-ben 264,6 milliárd dollár bevételt hozott nekik a hirdetések megjelenítése.
Az időzítés nem véletlen: az EU vonatkozó rendelete október 10-én lép hatályba, és minden politikai hirdetést megjelenítő felülettől átláthatósági fejlesztéseket várt. Ezek azt a célt szolgálják majd, hogy a politikai hirdetések egyértelműen azonosíthatóak legyenek. A hirdetéseknek „néhány kulcsfontosságú információt is meg kell jeleníteni, beleértve a szponzorukat, a konkrét választást vagy népszavazást, amelyhez kapcsolódnak, a kifizetett összegeket és a célzási technikák esetleges alkalmazását.”
Emellett szigorítja a reklámokon keresztül történő adatgyűjtést is.
A Meta is hasonlóan döntött, a következő hetekben a Facebook anyavállalata is betiltja majd a politikai, társadalmi tartalmú hirdetéseket.
0 Megjegyzések