Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Újabb lezárás bénítja meg a főváros közlekedését


Dugók dugóra halmozva, mától tényleg beáll a város. Hiába van nyári szünet és üresek az iskolák, a főváros közlekedése soha nem látott mértékű dugókkal köszöntötte a hetet.

Az elmúlt hetekben már tarthatatlanná váló közlekedési káoszt tovább súlyosbítja a főváros újabb lépése. Megkezdődött ugyanis a III. kerületi Mozaik utcai felüljárón a forgalomkorlátozás és az Árpád hídon is nekifogtak a dilatációjavítási munkálatoknak.

A Metropol szerint a főváros vezetése, miközben továbbra is lezárva tartja a pesti alsó rakpartot a Lánchíd és az Erzsébet híd között, mától újabb korlátozásokkal súlyosbítja a helyzetet. Közben még mindig tart

  • a 4-6-os villamos felújítása,
  • a Lánchíd zárva,
  • sávszűkítések,
  • villamospótló buszok akadozó menetrenddel,
  • munkálatok a Szabadság híd, a Lágymányosi híd, a Flórián tér környékén is.

A budapesti úthálózat túlterheltsége már nem újdonság, de ilyen szintű összeomlásra nyáron kevesen számítottak. A torlódások városszerte láncreakcióként hatnak, egy-egy baleset, újabb lezárás vagy buszmegállás teljesen megbéníthatja a forgalmat.

Budapest útszerkezete rendkívül feszített. Ha kiesik egy híd, egy órán belül áll az egész város. Ez most már rendszeres

– nyilatkozta korábban a Metropolnak Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója. Szerinte a legnagyobb gond, hogy a városvezetés előzetes modellezés és koordináció nélkül kezd bele párhuzamos munkálatokba, amelyek így egymás hatását erősítik fel.

A főváros vezetése ötletszerűen, adatok nélkül dönt – fogalmazott a szakértő.

Hogyan lehet elkerülni az állandó dugókat?

Kőrösi Koppány korábban konkrét javaslatokat is megfogalmazott, van, amivel lehetne javítani Budapesten a most kialakult helyzetet. Ezeket nemhogy nem vették figyelembe, hanem újabb súlyosbító tényezőkkel terhelték a közlekedést.

  • A pesti alsó rakpartot legalább nappal nyissák meg újra az autósok előtt. Reggel 7 és este 8 között hadd használják, ha már úgysem megy oda senki gyalog.
  • A Lánchidat is vissza kellene adni a közlekedésnek. Most, hogy a Margit híd is csökkentett kapacitáson működik, ez logikus lépés lenne.
  • Be lehetne vezetni a három műszakos munkarendet. Ne hónapokig tartson egy-egy szakasz lezárása, hanem legyen kész, mielőtt megőrül a város.

(MNO)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések