Az előzetes jelentés alapján a júniusban lezuhant Air India repülőgép mindkét hajtóművének üzemanyag-ellátását leállították másodpercekkel a felszállás után.
A hangfelvételek alapján az egyik pilóta meg is kérdezte a másikat, hogy miért állította le az üzemanyag-ellátást. Erre a másik pilóta azt válaszolta, hogy nem csinált ilyet.
A jelentés nem említi, hogy az 56 éves parancsnok vagy a 32 éves első tiszt tette fel a kérdést.
Pár másodperccel az üzemanyag-ellátás leállítása után egyébként visszakapcsolták az üzemanyag-ellátást, de a két hajtóműből csak az egyik tudott újraindulni, teljesítménye pedig kevés volt a repülőgép zuhanásának megállításához.
Az üzemanyag-ellátást nem lehet véletlenül leállítani, mert a kapcsolókat védőelemekkel látják el. Az üzemanyag-ellátást csak akkor szokták leállítani, ha a gép megérkezik a repülőtéri kapuhoz, vagy valamilyen vészhelyzet történik. Például tűz üt ki a hajtóműben.
A jelentés alapján nem történt olyan vészhelyzet, ami miatt le kellett volna állítani az üzemanyag-ellátást.
A nyomozók folytatják a munkát a balesettel kapcsolatban. A végleges jelentéssel valószínűleg csak hónapok múlva készülnek majd el.
Az Air India Ahmedábádból Londonba tartó repülőgépe június 12-én zuhant le, nem sokkal azután, hogy felszállt. A repülőgép egy egyetemi menzába csapódott. A tragédiában 242 utas és 19 szárazföldön lévő ember halt meg. Az utasok közül csak a 11A ülésen ülő, 40 éves Vishwash Kumar Ramesh élte túl a tragédiát.
0 Megjegyzések