Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

A MÁV szerint hazudik Vitézy Dávid, amikor azt állítja, hogy Lázár János utasítására eltüntették a késő vonatokat


Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője MÁV-os forrásokra hivatkozva arról számolt be közösségi oldalán, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter utasításba adta a vasúttársaságnak, hogy a 40–60 percet késő vonatok tűnjenek el a rendszerből és az applikációból. A MÁV cáfol, szerintük a frakcióvezető hazudik.

„Több MÁV-os vezetői forrásom is jelezte, hogy Lázár miniszter, gondolom, a batidai vadászkastélyban dühöngve a pünkösdi hétvége totális leégése után, azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban” – írta Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője hétfőn a Facebook-oldalán.

Szerinte mindez azért történt, mert számos, egy óránál is többet késő vonatról tett közzé képernyőfotót a napokban. Vitézy állítása szerint „Sztálin, elnézést, Lázár elvtárs ezért kiadta: el kell tüntetni a késő vonatokat a kíváncsi szemek elől”. A frakcióvezető példával is alátámasztotta állítását.

A bejegyzésben mellékelt képen látszik a 10:35-kor, Déli pályaudvarról Keszthelyre induló 864-es számú Balaton InterCity vonat, és a 11:05-kor induló Kék Hullám Expresszvonat is, amelyek 40–60 perces késéssel közlekedtek. Vitézy szerint előbbit időközben 11864-re nevezték át, az eredeti, jelentősen késő vonat pedig már nem is látszik az applikációban.

A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője úgy folytatta, hogy mindez nyomon követhető az EMIGnevű gépészeti rendszerben is. Itt látható, hogy a vonatot átszámozták, így az utastájékoztatási rendszerek nem látják. Hozzátette, hogy a vonat 11:55 helyett 13:02 körül ért Siófokra 67 perc késéssel, de az új vonatszám miatt ezt az applikáció és a térkép már nem mutatja.

Vitézy Dávid szerint a MÁV így próbálná meg kibekkelni a késésvisszatérítési rendszert.

Reagált a MÁV

„Hazugság! Abból is a vasutasokat sértőbb fajta. A vonatok átszámozása (amire egyébként ma mindösszesen 3 járat esetében került sor, az ilyen esetekben bevett gyakorlatnak megfelelően) semmilyen módon nem befolyásolja a késési statisztikát, és így a késési biztosítást sem. Minden 20 percnél többet késő vonat és minden egyes elmaradó, kényszerűségből törölt vagy átszámozott vonat esetén is érvényes a kompenzáció: kérdés nélkül visszajár a jegyár 50 százaléka. Most is!” – közölte a MÁV sajtóosztálya.

A vasúttársaság szomorúnak tartja, hogy „a politikai támadások most már a munkájukat végző vasutasokat is elérték”, valamint hozzátették, hogy minden késést sajnálnak, és nem elrejteni, hanem megszüntetni igyekeznek azokat. „Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük” – áll a közleményben.

Vitézy Dávid nem sokkal később azt írta közösségi oldalán: A MÁV úgy nevezi »hazugságnak« a késések meghamisításáról, a késő vonatok eltüntetéséről szóló posztomat, hogy nem cáfolnak belőle egy állítást sem. Csúnya lebukás”.

(Index)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések