Szegeden építi meg első európai üzemét a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai BYD, ez a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre - jelentette be pénteken Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A gyár Szegedre érkezéséről pletykálnak már egy ideje, csütörtökön pedig már a Financial Times is erről írt, megemlítve, hogy a hivatalos bejelentés akár már pénteken megtörténhet. Meg is történt tehát.
Szijjártó arról számolt be, hogy a globálisan idén minden negyedik elektromos autót eladó vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig helyszínt keresett ehhez. A cég igazgatósága pedig végül a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően előző nap úgy döntött, hogy Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz.
Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre, közölte Szijjártó, majd arra is kitért, hogy
a kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, viszont ennek mértéket csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra.
Szijjártó
 Péter közölte, hogy mindez tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, a
 hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig hazánk 
szerepét is a globális elektromos autóipari átállásban. "Ez a beruházás 
is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai 
forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális
 technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez 
történik."
A külügyminiszter köszönetet mondott 
képviselőtársainak, a szegedi városvezetésnek és a Nemzeti Befektetési 
Ügynökségnél dolgozó kollégáinak az együttműködésért. "Az elmúlt 224 
tárgyalási forduló alatt világosan bebizonyítottuk azt, hogy egy 
nemzetgazdaság van, és ennek a nemzetgazdaságnak a sikerében mindannyian
 érdekeltek kell, hogy legyünk, függetlenül attól, hogy milyen politikai
 nézeteket vallunk vagy milyen pártban politizálunk" - fogalmazott.
A
 miniszter hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek során válságok sorozatán 
ment keresztül a világ, viszont volt egy folyamat, amely minden 
bizonytalanság ellenére is töretlenül, stabilan ment előre, ez pedig az 
európai és a globális gazdaság egyfajta gerincoszlopának számító 
autóipar elektromos átállása. Szavai szerint ez a folyamat meghatározó 
lesz a következő világgazdasági korszak szempontjából, és ez az új 
iparág dönti majd el, hogy a világ mely országai lesznek ennek a 
nyertesei és melyek a vesztesei.
"Hogy melyik ország mely 
kategóriába kerül, azt pedig az dönti el, hogy mely országok tudják 
magukhoz vonzani ezen új autóipari korszak beruházásait" - mondta. Végül
 pedig emlékeztetett, hogy a három prémium német autómárka már jelen van
 Magyarországon, és az Audi, a BMW, illetve a Mercedes is ide helyezte 
elektromobilitási stratégiája egy jelentős részét.

0 Megjegyzések