A francia lapot L. Simon László kirúgása ihlette meg, a párt híveit elnyelő „őrült rendszer propagandagépezetéről” írnak.
A
Le Monde online felületének tudósítása szerint napjaink Magyarországa
határozottan egyre jobban hasonlít a kommunista időszak abszurd
Magyarországára, amit Bacsó Péter A tanú című filmje ábrázol, és
amelyben
a párt híveit fokozatosan elnyeli az őrült rendszer propagandagépezete.
A
cikk szerint hétfőn Csák János miniszter „brutális módon” elbocsátotta
az Orbán Viktorhoz lojális L. Simon Lászlót, a Magyar Nemzeti Múzeum
főigazgatóját. Az indok az volt, hogy L. Simon nem tudta végrehajtani
azt a törvényt, amely szerint meg kellett volna tiltania a kiskorúak
belépését a World Press Photo kiállításra.
A cikk kitért a
gyermekvédelmi törvény körüli vitákra, amely újabb kötelezettségszegési
eljárást vont maga után az Európai Bizottság részéről.
A magyar
könyvkereskedők az elmúlt hónapokban „arra kényszerültek”, hogy
buborékcsomagolásban árusítsanak homoszexuális szereplőket bemutató
gyerekkönyveket,
vagy akár le is tiltsák ezeket a polcaikról, ha
kétszáz méternél kevesebbre vannak egy iskolától vagy egy templomtól –
írja a lap.
Hangsúlyozzák: ezúttal Hannah Reyes Morales filippínó
fotós „nagyon ártalmatlan” képei váltották ki „a hatalom
cenzúragépezetét”. A beszámoló szerint
Dúró Dóra, a „nyíltan rasszista és homofób” Mi Hazánk párt alelnöke még Orbán Fideszénél is radikálisabb akar lenni
a gender kérdésekben: ő a tárlatot a parlamentben ítélte el, és a gyermekvédelmi törvény érvényesítését kérte a minisztériumtól, írja a francia lap.
0 Megjegyzések