A Meta azt tervezi, hogy az Európai Unióban bevezeti az Instagram és a Facebook hirdetésmentes és fizetős változatát – jelentette helyi idő szerint hétfőn a The Wall Street Journal című amerikai napilap. A lap szerint a platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket.
Egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. A mobil eszközökön viszont durván 13 eurót (5000 forintot) kérnének havonta egy fiókért, mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékot is.
A közösségi médiavállalatra idén 390
millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír
adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta “szerződéses”
jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online
tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte,
hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.
A
WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot
az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során
bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes
csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.
0 Megjegyzések