A zenész úgy látja, egyre inkább beigazolódik korábbi előérzete, hogy egy olyasfajta pártállami rendszer áll vissza, amit ő már ’90 előtt megélt.
„Ma
már nyilvánvaló, hogy 2010-ben valójában egy új rendszer született, a
kétharmados többség diktatúrája. És én ebben az új rendszerben ott
találtam magam, ahová Az Illés szekerén dalai elhelyeztek” – nyilatkozta
Bródy János az rtl.hu-nak adott interjújában.
A zenész nemrég jelentette be, hogy végleg visszavonul.
Az
interjúban Bródy elmondta, hogy életében többször gondolta, itt van
zenei pályafutása vége. A kilencvenes évek közepe táján pánikbeteg lett,
de később kezdett újra magára találni. Azt gondolta, a 2011 őszén
megjelent Az Illés szekerén lemezzel elbúcsúzik, de a koncerteken
felforrósodott a hangulat, az album néhány száma pedig megalapozta,
„hogy a Fidesz által teremtett új világban, a NER-ben hol is az ő
helye”.
Mostanra úgy látja, egyre inkább beigazolódik korábbi előérzete, hogy egy olyasfajta pártállami rendszer áll vissza, amit ő már ’90 előtt megélt.
A beszélgetésben szóba került a nemrég megalakult Petőfi Zenei Tanács is, melyet Bródy lojalitás alapján kinevezett társaságnak tart, márpedig az a tapasztalata, hogy az ilyen tanácsadó testületek inkább csak Patyomkin-dekorációk valamilyen hatalmi szándék homlokzatán.
A
zenész felidézi, hogy a pandémia alatt, három éve csinálta meg a Gáz
van, babám! albumot, közben pedig tényleg nagy lett a gáz, az oroszok
lerohanták Ukrajnát. Azóta jár az a mondás a fejében, hogy háborúban
hallgatnak a múzsák. „És miközben hallgatnak, megy ez a hintapolitikára
hajazó pávatánc, meg ez a központilag irányított orwelli propaganda,
ahol békét akar, aki háborúzik, és szabadságot, aki rabságba taszít.” –
mondja Bródy.
Amit mostanában gondol, az már nem dalokba való, teszi hozzá Bródy.
0 Megjegyzések