Brüsszelben a „hanyatlást” széles körben annak tulajdonítják, hogy Orbán leuralta a magyarországi médiát.
Bár 2004 óta több mint 100 milliárd eurót kapott Magyarország az EU-tól, plakátkampányokra van szükség ahhoz, hogy meggyőzzék a magyarokat az unióhoz való tartozás fontosságáról – írja a Bloomberg, és hozzáteszik:
„Magyarország mára az EU egységét veszélyeztető hellyé vált.”
Úgy
látják, Orbán Viktor éveken keresztül uralta a közéletet EU-ellenes
retorikájával, és a magyarok kezdenek egyre inkább kelet felé fordulni.
Az amerikai lap a Népszava felmérésére hivatkozik, amelyből kiderül,
Orbán támogatóinak többsége az oroszokkal és a kínaiakkal rokonszenvez,
és kevésbé bízik az amerikaiakban és a britekben.
Hegedűs Dániel, a berlini Német Marshall Alap munkatársa arról beszélt,
ijesztő, milyen gyorsan tönkre tette Orbán Magyarország EU-párti hozzáállását.
Magyarország távozása az EU-ból szimbolikusabb lenne a Brexitnél, hiszen az ország csatlakozása egykor az EU sikeres hidegháború utáni terjeszkedésének eredménye volt, írják, és hozzáteszik, magyar miniszterelnök EU iránti elköteleződése kérdéses, és számos kétség merült fel az ukrajnai háború kitörése óta hangoztatott retorikájával kapcsolatban.
Urbán Ágnes,
a Mertek Media Monitor budapesti médiafigyelő igazgatója szerint
Magyarországnak nem sikerült magáévá tenni az európai értékeket. Úgy
látja, most, hogy nem folyik a pénz, sokkal nagyobb az EU-ellenes
propaganda az országban. Az elemző szerint a magyarok azért többségében
EU-pártiak maradtak, de drámainak tartja a fiatalok körében növekvő
NATO-ellenességet.
A lap cikkéből továbbá kiderül, hogy
Brüsszelben a „hanyatlást” széles körben annak tulajdonítják, hogy Orbán
uralta a magyarországi médiát.
0 Megjegyzések