Tavasztól számos népszerű közösségi oldal „fizetős" lesz, pontosabban ezentúl csak adatforgalom terhére lesznek használhatók. Az ügy legújabb fejleménye, hogy a médiahatóság vizsgálatot indított a Magyar Telekomnak a nullás díjszabású ajánlatok kivezetéséről szóló szerződésmódosítása miatt.
Néhány hét, és eltűnnek Magyarországon a mobilszolgáltatásokhoz kapcsoló nullás díjszabású csomagok. Az ezekbe tartozó alkalmazások ezentúl csökkenteni fogják az adatkeretet, tehát ebből a szempontból fizetni kell majd például a Facebook, a Messenger és az Instagram használatáért is – írtuk meg múlt hétvégén, egy későbbi cikkünkben pedig azt is összeszedtük, pár hónap múlva már csak mely applikációk lesznek az adatforgalmunk terhére használhatók. A lista itt érhető el.
A hatóság – mint arra a honlapján közzétett tájékoztatóban emlékeztetett – az európai uniós joggal való összhang megteremtése érdekében még tavaly ősszel arra kötelezte a szolgáltatókat, hogy 2022. november 15. napjáig szüntessék meg a nullás díjszabást tartalmazó összes ajánlatuk értékesítését. Azt is előírták, hogy 2023. március 31-ig módosítsák az érintett előfizetői szerződéseket, kivezetve azokból minden olyan nullás díjszabású elemet, amely a megkülönböztetésmentesség tilalmába ütközik.
A választást az is segítheti – jegyezték meg –, hogy
Persze újabb nullás díjszabású szolgáltatásra már nem tudnak majd szerződést kötni, azonban élhetnek akár a szolgáltatóváltás lehetőségével, és a számhordozás lehetőséget ad arra is, hogy a korábbi telefonszámuk mindeközben ne változzon.
Néhány hét, és eltűnnek Magyarországon a mobilszolgáltatásokhoz kapcsoló nullás díjszabású csomagok. Az ezekbe tartozó alkalmazások ezentúl csökkenteni fogják az adatkeretet, tehát ebből a szempontból fizetni kell majd például a Facebook, a Messenger és az Instagram használatáért is – írtuk meg múlt hétvégén, egy későbbi cikkünkben pedig azt is összeszedtük, pár hónap múlva már csak mely applikációk lesznek az adatforgalmunk terhére használhatók. A lista itt érhető el.
A médiahatóságnak is lépnie kellett
Friss hír az ügyben, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) tudomására jutott: a Magyar Telekom pontatlanul tájékoztatta előfizetőit a nullás díjszabású ajánlatok kivezetéséről. A telekommunikációs cég ismertetőjéből hiányzott a jogszabály szerint kötelező tartalmi elemek jó része. Emellett az előfizetőket megillető jogokról sem szólt a dokumentum, ezértaz NMHH máris vizsgálatot indított az ügyben.
A hatóság – mint arra a honlapján közzétett tájékoztatóban emlékeztetett – az európai uniós joggal való összhang megteremtése érdekében még tavaly ősszel arra kötelezte a szolgáltatókat, hogy 2022. november 15. napjáig szüntessék meg a nullás díjszabást tartalmazó összes ajánlatuk értékesítését. Azt is előírták, hogy 2023. március 31-ig módosítsák az érintett előfizetői szerződéseket, kivezetve azokból minden olyan nullás díjszabású elemet, amely a megkülönböztetésmentesség tilalmába ütközik.
Mit tapasztalnak majd az előfizetők?
Az NMHH a közleményében arra is kitért, hogy pontosan mire számíthatnak az érintett ügyfelek néhány hét múlva. A felhasználók „a nullás díjszabás kivezetését követően tapasztalni fogják, hogy a korábban nullás díjszabás alá eső tartalmak a továbbiakban csökkenteni fogják felhasználható adatkeretüket. Ezáltal megnövekedhet a havi adatigényük, amelyet nagyobb adatcsomag választásával, másik díjcsomagra áttéréssel vagy akár szolgáltatóváltással orvosolhatnak" – írta a hatóság, hangsúlyozva ugyanakkor: a nagyobb adatforgalom nem feltétlenül jelent többletköltséget, érdemes a szolgáltatók ajánlatait körültekintően megvizsgálni.A választást az is segítheti – jegyezték meg –, hogy
az érintetteknek a változás miatt joguk van azonnali hatállyal felmondani előfizetői szerződésüket.
Persze újabb nullás díjszabású szolgáltatásra már nem tudnak majd szerződést kötni, azonban élhetnek akár a szolgáltatóváltás lehetőségével, és a számhordozás lehetőséget ad arra is, hogy a korábbi telefonszámuk mindeközben ne változzon.
0 Megjegyzések