Hirdessen itt

Óriási büntetést kapott a Meta


390 millió euróra, vagyis több mint 150 milliárd forintra büntette az ír adatvédelmi hatóság a Facebook és az Instagram anyacégét, a Metát. 

A döntés szerint nem fér össze az európai uniós joggal, hogy a vállalat a felhasználókkal kötött szerződésre hivatkozva mutat nekik személyre szabott hirdetéseket az alapján, amit a Facebookon és az Instagramon csinálnak. (Egy ideje megtilthatjuk, hogy az algoritmus általában az online előzményeink alapján válogasson hirdetéseket, a facebookos és instagramos tevékenységünket viszont elkerülhetetlenül felhasználják ehhez.)

A Metának elvileg három hónapja lenne változtatni a szabályokon, de fellebbezni fog a döntés ellen. A Wall Street Journal cikke szerint ezzel a vállalat időt nyerhet, amire szüksége is van, mivel az algoritmusok által gondosan szelektált hirdetések az egész modell alapját jelentik.

Ha a Metának tényleg szakítania kellene ezzel, az jelentős változást hozhatna az általunk ismert közösségi média működésében, ugyanakkor a cég szerint a döntésből nem következik, hogy teljesen át kellene alakítania a rendszert.

Az ír adatvédelmi hatóság azután hozott döntést a kérdésben, hogy az összes uniós tagállamot képviselő adatvédelmi bizottság felhatalmazta erre. (A cég központja Dublinban található.)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések