Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – jelentette ki Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter a lapnak azt mondta, elérhetőbbé, az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést, méghozzá az ország egészében. Egyik első lépésként ezért a MÁV-val az úgynevezett
megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak.
Ez
az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen „jeggyel”
tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton
és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb –
közölte a politikus. Jelezte: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a
következő esztendő első felében bevezessék.
A miniszter
kifejtette, a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési
projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen. További
autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es
kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése,
valamint meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy
éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél
jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, ezért a
47-es utat a városig négysávosítani kell.
0 Megjegyzések