Kürti Gábor szerint várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra.
Kürti
Gábor véleménycikket írt a Telex nevű ukrán propagandaoldalra, melyben
kifejti, miként kéne használni a Lánchídat az átadása után. A
Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne
arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet.
Úgy
fogalmaz, a híd eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak
autós forgalmát, a Lánchíd hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés
számára is nélkülözhetetlen. Kürti kompromisszumként egy
sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés
fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és
motorral közlekedőknek is,
A két évtizede növekvő kerékpáros közlekedést Budapest fejlesztései elsősorban a személygépjármű-forgalom kímélésével, és a gyalogosforgalom kárára támogatták”
– fogalmaz kürti, aki szerint az első
változás a Bartók Béla út és a Nagykörút átszabása volt, ahol egy sávot
biztosítottak a bicikliseknek, ezzel hatalmas közlekedési dugókat
okozva.
Budapest központjában is 3-4-szer többen bicikliznek,
mint a külvárosban, mivel a megtett utak nagy része 6 km alatti. Ezért
különösen fontos, hogy az eleve kevés dunai átkelőhely ne kerülőkre
kényszerítse őket, hanem használhatóan illeszkedjen a belvárosi
kerékpárút-hálózatba – közölte.
Véleménye szerint Budapesten a
kerékpáros közlekedés épp a legbelső hidakon a legnehezebb, sőt a
Lánchídon és Erzsébet hídon szinte lehetetlen. Kürti Gábor azt írja,
hogy a Lánchíd kiesése alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát,
így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán
7%-kal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami „könnyen elviselhető, de
a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető”.
Bár várostörténeti hiba lenne a Lánchidat XX. századi formájában visszaadni a forgalomnak, kialakítása miatt gyalogoshídnak is alkalmatlan, hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen”
– írta.
0 Megjegyzések