Az Igazságügyi Minisztérium szerint számos fogyasztói panasz érkezik a Ryanairrel szemben.
A
Ryanairről nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos
bejelentések érkeztek, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai
szerint minden évben számos fogyasztói panasz is érkezik a
légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő
tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval
kapcsolatban. A jövőbeli panaszok megelőzése érdekében a Ryanair-ügyben
a kormányhivatal folytatja a hatósági vizsgálatot, és a panaszok nagy
száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter (Varga Judit) a
társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – közölte az
Igazságügyi Minisztérium (IM) kedd délelőtt.
A múlt hét
slágersztorija volt Nagy Márton és a Ryanair-vezérigazgató Michael
O’Leary egymásnak feszülése: utóbbi hajthatatlanul idiótának nevezte a
gazdaságfejlesztési minisztert a légitársaságokra kivetett különadó
miatt, míg a tárcavezető szerint a légitársaságnak bocsánatot kell
kérnie a magyar családoktól az adóteher áthárítása miatt, a stílusról
pedig azt mondta, a kormány „kocsmai handabandázásban nem vesz részt”.
Az
IM keddi közleményében szintén kitér erre. Azt írták, „az a hangnem,
amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt
napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul a cég részéről az
utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair
bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak”.
Nem csak a
tárca kezdeményezett fogyasztóvédelmi intézkedést, hétfő este a Földi
Lászó által vezetett és bevallottan a nyílt társadalom ellen indított
alapítvány közölte, hogy feljelentette a Ryanairt a fogyasztóvédelemnél,
mivel szerintük a légitársaság a weboldalán megtévesztő üzeneteket
jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára.
Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
0 Megjegyzések