De erről nem ő dönt, hangsúlyozta a Mol-vezér egy friss interjúban.
Interjút
adott a Mandinernek Hernádi Zsolt. A Mol elnök-vezérigazgatója az
Európai Uniót is egyre jobban foglalkoztató üzemanyag-ársapkáról is
elmondta a véleményét. Azt mondta, a hatósági árazást a jelenleg
érvényes, július elsejei lejárati idő után, ha nem is egy lépésben,
fokozatosan ki kellene vezetni. Ellátásbiztonsági szempontból Hernádi
szerint ez lenne a célszerű, mert a magyar piac akkor tud jól működni,
ha van benne valamennyi import. Márpedig a nyomott árnak kiszorító
hatása van, ebből az következik, hogy előbb-utóbb hiány keletkezik,
érvelt Hernádi.
A magas üzemanyagárakról azt mondta, a
túlkereslet okozza, muszáj lenne csökkenteni a fogyasztást is, az majd
korrigál. Felidézi, hogy egyre gyakrabban hangoznak el javaslatok, mint a
tömegközlekedés támogatása, a nagyvárosi autómentes hétvégék. A
rászoruló rétegeket pedig célzott támogatással kell és lehet segíteni.
A
kormány "extraprofit-adónak" keresztelt különadójáról azt mondta, a Mol
jelen állás szerint ki tudja fizetni - nem csoda, hiszen a cég óriásit
nyer a most nagyon olcsó orosz olajon - viszont emlékeztetett arra, hogy
a nyereségesebb időszakokat ciklikusan váltják a szűkebb negyedévek, és
kíváncsi arra, kapnak-e majd vissza pénzt az államtól, amikor majd épp
megint rosszul megy nekik.
Az orosz olaj uniós embargójáról azt
mondta, bár a kormány kiverekedte Magyarországnak a vezetékes olaj
importjának átmeneti mentességét, mégsem elégedett teljesen a
helyzettel, mert korlátozottan lehet majd orosz olajból finomított
terméket exportálni, pár hónap múlva több közép-európai ország nehéz
helyzetbe kerül emiatt. Szerinte egyébként az embargó Európának fog
jobban fájni, mert Oroszország hamar talál új piacot az olajának.
0 Megjegyzések