Az intézkedés nagy felháborodást váltott ki.
Az
orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német
szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található
Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat –
számolt be a Merkur nevű portálra hivatkozva a Világgazdaság.
A
cikkből kiderült, a Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, a
rendelkezésre álló étolaj készletet a lehető legegyenletesebben ossza
szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két
üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak
a tizennyolc év felettieknek árulták.
A német hírportál szerint
már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkoznak a
vásárlók. Először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az
országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus
miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel
Ukrajna a világ egyik legnagyobb étolaj előállítója.
Már hatályon kívül is helyezték az intézkedést
A
szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákon dolgoztak ki,
amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi
például az étolajos polcait azzal a felhívással látták el, hogy az
vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás
céljából vásároljanak.
A Lidl intézkedését nagy felháborodást
váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül
helyezte intézkedését.
Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért– közölte a cég a felháborodást követően.
0 Megjegyzések