Három magyar kerékpáros áll rajthoz a jövő pénteken Budapestről rajtoló Giro d'Italia országúti kerékpáros körversenyen.
Schneller Domonkos, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár, a Nagy Rajt szervezőbizottságának elnökségi tagja kiemelte:
jelentősen növekszik a kerékpározás népszerűsége Magyarországon, ezt tovább lendíti Valter Attila, Dina Márton, Fetter Erik, Peák Barnabás vagy Vas Kata Blanka szereplése.
A Giro d'Italiát 200
országban mintegy 800 millió néző követi a televízióban. A helyettes
államtitkár a Grande Partenza három hagyatékaként az országimázst, a
fiatalok kerékpárra ülését és a közlekedéskultúra javulását nevezte meg.
A vidéki városok ezáltal felkerülnek Európa turisztikai térképére, nő az a bázis, ahonnan a jövő Valter Attilái kikerülnek, és az autós figyel a kerékpárosra, a kerékpáros pedig a gyalogosra a békés egymás mellett élés és az utak megosztása jegyében
- fejtette ki.
Szilasi
László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója emlékeztetett: a Giro
éllovasát illető rózsaszín trikó az olasz körversenyt útjára indító La
Gazzetta dello Sport újság rózsaszín papírja nyomán kapta színét.
Felidézte, az először 1909-ben megrendezett olasz körversenyen első magyarként Bodrogi László állt rajthoz 2007-ben.
Szilasi
bejelentette: három plusz egy magyar lesz résztvevője a Girónak. A
mezőnyben ott lesz az elmúlt két évben a Girón kiválóan teljesítő Valter
Attila (Groupama-FDJ), bemutatkozik a háromheteseken Peák Barnabás
(Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux), valamint az EOLO-Kometa két magyar
bringása, Fetter Erik és a tavaly már Giro-résztvevő Dina Márton közül
az egyikük helyet kap az olasz prokontinentális csapat keretében.
Emellett az Israel Start-Up Nation stábjában tevékenykedik Dér Zsolt, a
magyar válogatott szövetségi kapitánya, erre sem volt még példa
korábban.
Balázs Tibor operatív vezető hangsúlyozta: május
4-én a Hősök terén a csapatbemutatóval kezdődik a programsorozat, ami
már lezárásokkal fog járni az Andrássy és a Dózsa György út egy részén.
Hasonlóképp érinti az első szakasz lassú rajtja a főváros belvárosát,
akárcsak a másnapi időfutam. Két és fél órával a verseny adott területre
érkezése előtt kezdődnek a zárások, ezt követően érkezik a
reklámkaraván, amely már a mezőny előtt jóval biztosítja a nézők
szórakoztatását, ekkor még a lehetséges pontokon biztosítják az autós
forgalom, illetve a gyalogosok áthaladását az útvonalon. A mezőny előtti
rendőri felvezetés után viszont már nem lesz engedélyezett az út
keresztezése. A járványügyi szabályok miatt a rajt- és célterületeken
közvetlenül nem közelíthetik meg a bringásokat, ám - mint kiemelte - így
is láthatók lesznek a versenyzők, a csapatkocsik.
Az
útvonal mellé kilátogató szurkolókat arra bíztatta, hogy időben
induljanak el, a lehetőségekhez mérten gyalog, kerékpárral vagy
tömegközlekedéssel.
"A szurkolókkal együtt fogjuk tudni megteremteni az igazi Giro-hangulatot Magyarországon" - szögezte le.
Stephen
Roche sportszakmai tanácsadó, a Giro 1987-es bajnoka hangsúlyozta,
remek érzés látni, mikor a rózsaszínbe boruló városok, falvak, a
rózsaszínre festett arcú szurkolók, köztük számos gyermek bíztatja az
utak mentén az elhaladó mezőnyt, miközben valóságos fesztiválhangulat
alakul ki az olasz körversenyhez kapcsolódóan.
Az elmúlt
évben a rózsaszín trikót három napig viselte Valter Attila
(Groupama-FDJ), aki edzés előtt pár percet részt vett a sajtóeseményen.
Mint kiemelte: nagyon bízik benne, hogy több ezren lesznek az utak
mellett, és hogy pozitív hozadéka lesz a Nagy Rajtnak.
A
május 6-án rajtoló Giro első három szakaszát rendezik Magyarországon,
amelyet korábban még egyik háromhetes verseny sem érintett.
A 2022-es Giro d'Italia magyarországi szakaszai:
1. szakasz, május 6., péntek: Budapest-Visegrád, 195 km
2. szakasz, május 7., szombat: Budapest, 9,2 km, időfutam
3. szakasz, május 8., vasárnap: Kaposvár-Balatonfüred, 201 km
0 Megjegyzések