Hirdessen itt

Húsvéti riasztás – Ismét a Magyar Posta nevében vadásznak az adatainkra


Először március elején jelent meg az az adathalász e-mail, amellyel a Magyar Posta arculati elemeit felhasználva próbálják meg becsapni a felhasználókat a kiberbűnözők.


A jó minőségben elkészített levél a napokban ismét terjedni kezdett, egy hamis online terminálon keresztül venné rá a gyanútlan felhasználókat bankkártyaadataik megadására – figyelmeztetett a 4iG. Bánszki Zsolt, a vállalat IT-biztonsági üzletágának igazgatója szerint

👉 az adathalász levelek az alacsony védelemmel ellátott céges postafiókokban terjednek leginkább.


A járványhelyzet és a húsvét miatt sokan online szerzik be a készülődéshez szükséges hozzávalókat. A mostani forgalmas időszakban végrehajtott adathalász támadásoknak egyre többen esnek áldozatul, igaz a bűnözők módszerei is egyre kifinomultabbak.

– A bűnözők Magyar Posta nevével visszaélő levéllel a bankkártyák adatait próbálják megszerezni. Az arculat és a tökéletes magyar nyelvű szövegezés mellett a levél pontos értéket, postai csomagszámot tartalmaz, így alkalmas arra, hogy sokakat megtévesszen – hívta fel a figyelmet Bánszki Zsolt.

👉 A szakember szerint a hazai vállalatoknak az elmúlt egy évben jelentősen megnövekedtek a biztonsági kockázatai, a céges telefonok és notebookok, e-mail címek kitettsége nagyon magassá vált. A dolgozók ugyanis gyakran ezeket az eszközöket és céges levelezési címüket használják az online vásárlásoknál is.


A megfelelő védelemmel nem rendelkező vállalatok pedig később könnyen válhatnak maguk is áldozattá.

– Kiemelten fontos a munkatársak folyamatos képzése, de a technológiai fejlesztésekről sem szabad megfeledkezni. A nagyobb cégek számára elérhető hardveres és szoftveres megoldások alkalmazása mellett a már viszonylag kis befektetéssel igénybe vehető védelmi szolgáltatások a kis- és közepes vállalatok részére is kielégítő védelmet nyújtanak az adathalászat ellen. Az edukáció, valamint a technológiai megoldások együttes alkalmazása a megfelelő stratégia a támadások elleni hatékony védekezéshez, az egyéni és vállalati károk mérsékléséhez – fogalmazott a vállalat biztonsági üzletágának igazgatója. Bánszki Zsolt szerint az online rendelések és szolgáltatások igénybevétele egyre inkább a hétköznapjaink részévé válik. Ezért a cégeknek a jövőben is érdemes kiemelten foglalkozniuk a csalások elleni védekezéssel.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések