Kipucolják a májat, tartós fogyást okoznak, és nagyon finomak: 10 étel, amiből egyél többet

A májerősítő ételekkel felpörög az anyagcsere, és beindul a fogyás.

A testünkben a máj felel a méregtelenítési folyamatokért és a toxikus anyagok kiszűréséért, valamint központi szerepet játszik a szervezet anyagcseréjének fenntartásában, hiszen a bélfalakon lerakódott salakanyagok kiiktatásával az anyagcsere beindul, ami testsúlycsökkenést hoz magával.

Az ártalmas szokások, mint például a dohányzás, az alkohol fogyasztása, a stressz, vagy a zsíros ételek túlterhelik a májat, ezáltal a szerv nem lesz képes a zsírbontáshoz szükséges enzimek előállítására és a méreganyagok feldolgozására.

Mutatunk nyolc olyan ételt, ami sokat segít a májnak, és ezáltal a fogyást is nagyban támogatja, hiszen a máj a cukrok felhasználási-raktározási, a fehérjeszintézist és a zsíranyagcsere feladatait is ellátja, de szerepet játszik többek között az immunrendszer működésében és vitaminokat is tárol.

A gyökérzöldségek, így a sárgarépa és a cékla bővelkednek antioxidánsokban, valamint sok béta-karotin, A-vitamin is van bennük. Növényi rostjaik között megtalálható a pektin, mely tisztítja az emésztőrendszert, és glutationt is tartalmaz, ami stimulálja a máj működését. Egy céklás hummusszal nem lőhetsz mellé.

A vízitorma fogyasztása a máj működésére és az epekiválasztásra van hatással, magas víztartalmának köszönhetően pedig vízhajtó hatással is bír. Használhatod krémlevesek tetejére, de salátát is rittyenthetsz belőle kéksajttal és dióval.
A grépfrút és más citrusgyümölcsök glutationt, C-vitamint és antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek segítik a máj enzimjeinek képződését. Készíthetsz belőle gyümölcslevet, de ha szereted a kesernyés ízét, dobj össze egy salátát belőle, amit spenótlevelekkel és tojással turbózhatsz fel.

A brokkoliból készült ételek kiváló élelmi rost források, amelyek serkentik az emésztést, antioxidánsai révén pedig segítik a máj munkáját. Készíts egy isteni finom brokkoli pesztót a teljes kiőrlésű tésztádra: a brokkolit főzd meg, majd miután kihűlt, tedd a mixerbe és adj hozzá fokhagymát, sót, borsot, parmezánsajtot és diót, majd aprítsd össze.

Az avokádó gazdag tápanyagokban és béta-karotinban, valamint serkenti a glutation képződését, ami a máj védelmében játszik fontos szerepet. Avokádóból készült receptet ide kattintva találsz.

A májerősítésben kifejezetten jót tesznek a zöld levelű zöldségek - amilyen a spenót is. Egy betainban gazdag zöldségről van szó, amely hozzájárul a megfelelő májfunkciókhoz. Bulgurral és aszalt paradicsommal különleges ebédet vagy vacsorát készíthetsz belőle.

A kurkuma az egyik legjobb természetes májtisztító fűszer, kurkumintartalma miatt erős antioxidánst jelent. Az egzotikus növény gyulladásgátlóként és koleszterincsökkentőként is ismert. Sütőtökkel párosítva remek alternatívát nyújt a méregtelenítéshez.

A káposztafélék tele vannak K-vitaminnal, káliummal, de az emésztés beindítása szempontjából is jelentős zöldségek. A lila káposztát párolhatod almával, de savanyúkáposztából egy fogyókúrás levest is készíthetsz.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések