A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Hiába a több millió euró a tömegközlekedésre, a legtöbben még mindig autóval közlekednek

2012 óta az Európai Unió több mint 16 millió eurót (körülbelül 5,2 milliárd forintot) biztosított országai számára a tömegközlekedés fejlesztésére. Ennek ellenére semmilyen számottevő változás nem történt.

Az ingázók továbbra is inkább választják autóikat a tömegközlekedéssel szemben, noha a forgalmi torlódások miatt a városközpontokba egyre hosszabb az utazási idő – mondták szakértők a The Guardiennek.

„Gyakran kihívást jelent a polgárok meggyőzése, hogy autójuk kényelmét hátrahagyják, és inkább utazzanak tömegközlekedéssel. Noha a városok számos kezdeményezést hajtottak végre a tömegközlekedés minőségének és mennyiségének növelése érdekében, a személygépkocsik használatában nem történt jelentős csökkenés" – jelentette be az ECA.

Az Európai Számvevőszék összesen 88 várost látogatott meg Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban, és Németországban, és 15, az Unió által támogatott projektet értékelt. A megfigyelés szerint autóval még mindig egyszerűbb a külvárosból a központokba jutni, de ez jóval több gázt juttat a levegőbe, amely növelheti a már így is veszélyes üvegházhatást.

Mint kiderült, Madridban, Barcelonában, és Hamburgban sokkal kevesebb olyan terület van most, ahova a város külső részéből autóval csak 30 perc eljutni, mint 2012-ben volt. Ez azt jelenti, hogy növekedtek a forgalmilag kritikus helyek ezekben a városokban, ám ez a helyzet kevésbé tükröződik már Palermóban, Varsóban, Nápolyban és Lipcsében.

További hírek: 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések