A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Kiderült: ezt a három dolgot kérte Lázár János Orbán Viktortól

Nagyinterjút adott Lázár János, egykori kancelláriaminiszter, a Fidesz országgyűlési képviselője a Promenád című lapnak, s az interjúban több kényes témát is feszeget. Az egyik, hogy mi a baj jelenleg a Fidesszel, és hogy lehet visszafordítani a negatív folyamatokat a pártban. Lázár arról is beszélt, mit kért Orbán Viktor miniszterelnöktől, illetve miket javasolt a kormánynak.

Hódmezővásárhelyről

Hódmezővásárhely életében lezárult egy korszak: 1990-2020 között új város, új közösség született, a város az elmúlt harminc év egyik legnagyobb nyertese. A városházán azonban egy kommunista tempójú, liberális fordulat történt, a tartalékok és a jövő felélése zajlik, a jövőbe mutató elképzelések nincsenek – mondta Lázár János az interjú elején a Promenádnak.

A választást nem a baloldal nyerte meg, hanem a Fidesz veszítette el itt és országosan is. El kell tehát gondolkodnunk, miért szenvedtünk veszteségeket. Bízom benne, hogy a következő években képesek leszünk megújítani a nemzeti oldalt

– mondta Lázár János

„Tudomásul kell venni, új politikai korszak köszöntött Magyarországra, ahol két párt van: a Fidesz és a NemFidesz” – tette hozzá Lázár, aki szerint a Fidesz elveszítette bizonyos választói csoportok bizalmát.

Mit kell tenni?

Ha a Fidesz visszatér arra az útra, hogy a valósággal foglalkozik, akkor képes lesz visszanyerni a szavazói támogatását, sőt, mások bizalmát is hozzáteheti ehhez. Amennyiben viszont nem fordulunk vissza az emberek hétköznapi problémái felé, akkor nagyon kockázatos két és fél éves választási felkészülés áll előttünk – mondta.

Lázár szerint az elmúlt évek eredményei azt mutatják, ha Magyarország bajban van, a Fidesz képes rendet tenni.

Az eredményeket fel is sorolta Lázár:

➤ a 2008-as válság gyors és sikeres kezelése,
➤ a családok támogatása,
➤ az új típusú adózás,
➤ a központi állam és az önkormányzatok pénzügyeinek rendbetétele,
➤ az egymillió új munkahely megteremtése,
➤ a devizahitelesek megsegítése,
➤ a magyar adósságállomány konszolidációja, a
➤ versenyképességünk növelése: az 5 százalékos gazdasági növekedés és a több mint nettó 10 százalékos jövedelememelkedés, amire ötven éve nem volt példa idehaza

A hiba:

Tudomásul kell vennünk, amennyiben az országot irányító politikai erő nem foglalkozik, nem beszél eleget bizonyos társadalmi csoportokkal, illetve nem azokra a problémákra válaszol, amelyek az embereket foglalkoztatják, akkor a szélsőségesen liberális és baloldali uszító politika – jobb híján – utat talál a választópolgárokhoz

– mondta.

Orbán Viktorról ezt gondolja:

Orbán Viktornak nincs szüksége az én tanácsomra, az egész Fideszben neki a legerősebb a valóságérzékelése – mondta.

„Ezzel együtt százszázalékos biztonsággal állíthatom, azt a Fidesz-szavazó nyugdíjas polgártársamat, aki Mezőhegyesen, Csanádalbertin, Makón vagy Vásárhelyen 85-100 ezer forintból él, nem érdeklik a magyar gazdaság kedvező makroadatai. Az ő problémáira ezek nem adnak konkrét, hétköznapi választ, ami lehetőséget teremt a politikai ellenfél számára. Gyűlöletkampányt ugyanis mindig könnyebb szervezni, mint rezsicsökkentést vagy otthonteremtési támogatást kialakítani. Szóval nehéz idők előtt állunk, de remélem, egyszer és mindenkorra lezárul végre a kommunista tempó időszaka, és sikerül a lelkekben, a fejekben is befejezni a rendszerváltást” – tette hozzá.

Három dolgot kért Orbántól:

Lázár János az interjúban sok más mellett arról is beszélt, hogy a vidék felzárkóztatása kulcskérdés, ezért küzd az alföldi térség infrastruktúrájának a javításáért.

„Azt kértem a miniszterelnöktől, és azt javasoltam a kormánynak, hogy sürgősen kezdjen hozzá a rendkívül rossz állapotban lévő Budapest–Szeged kötöttpályás vasúti vonal újjáépítéséhez. A cél, hogy Szeged belvárosa és Budapest belvárosa között maximum 1 óra 45 percre legyen a menetidő, és erre van is fogadókészség kormányzati oldalon.

A másik fontos projektünk a Kelet-Kárpát-medence központja, Debrecen felé vezet. Szeged és Debrecen összeköttetése az Alföld keleti részének alapvető érdeke, ezért azt terjesztettem a miniszterelnök elé, hogy négysávosítsuk a 47-es autóutat. Ennek a munkának fontos fejezetét képezi majd az algyői Tisza-híd rendbetétele és négysávosítása, amit a kormány javaslatként elfogadott. Hosszú távú beruházásról van szó, a Szeged és Debrecen közötti autóút négysávosítása 800 milliárd forintba kerül. Jelenleg is folyik a nyomvonal kijelölése, a tervek előkészítése.

A harmadik zászlóshajó pedig a Déli Vasút, ami Debrecen, Békéscsaba, Szeged, Szabadka, Baja és Pécs vasúti összeköttetését jelenti. Az építkezés a szimbolikus Szeged–Szabadka vonallal jövőre megkezdődik” – mondta Lázár.

2020-as fogadalom:

„Fogadalmam nincs, inkább céljaim és ambícióim vannak. A munkámban végre többet szeretnék az építésre koncentrálni, semmint a politikai küzdelemre és birkózásra. Civilben pedig – túl azon, hogy többet szeretnék a családommal lenni – jóval többet akarok sportolni, mint amennyit az óévben sikerült. Idén leszek 45 éves” – tette hozzá azzal, hogy érdemes kihasználni ezt az időszakot, mert ilyenkor a tapasztalat már, az erő pedig még az ember mellett áll.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések