A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

MNB: az inflációs kilátások határozzák meg a további lépéseket

A fogyasztói árak emelkedésének üteme a nyári hónapokban a Magyar Nemzeti Bank (MNB) várakozásainak megfelelően csökkenésnek indult, a beérkezett adatok megerősítik a júniusi inflációs jelentés alappályáját - írta keddi kamatdöntő ülése után a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
A monetáris tanács az elemzői várakozásoknak megfelelően nem változtatott az alapkamat 0,90 százalékos szintjén, és a kamatfolyosót is változatlanul hagyta. A jegybanki alapkamat 2016. május 25. óta 0,90 százalékon áll. 

A külső dezinflációs hatások erősödésével az adószűrt maginfláció az év végétől fokozatosan 3 százalékra csökken. Az inflációs kilátások tekintetében a második fél évben beérkező adatok meghatározóak - írja közleményében a testület. 

Ezek közül kiemelték a lassuló európai konjunktúra dezinflációs hatásainak begyűrűzését, a globálisan meghatározó jegybankok monetáris politikájának változását, az új lakossági állampapír megtakarításokra gyakorolt hatását, valamint az anticiklikus fiskális politika gazdasági következményeit. 

A testület változatlanul arra számít, hogy a gazdasági növekedés az év közepétől fokozatosan lassul, de élénk marad. A visszafogott európai konjunktúra az év második felétől a magyar növekedés mérséklődésében is érzékelteti hatását, a GDP 2019-ben 4,3 százalékkal, 2020-ban pedig 3,3 százalékkal nő. 

A tanács szerint a globálisan meghatározó jegybankok monetáris politikáját továbbra is fokozott óvatosság jellemzi. A piaci szereplők az Európai Központi Bank (EKB) kommunikációjával összhangban rövid távon a monetáris kondíciók lazítását árazzák. A Federal Reserve a piaci várakozások szerint idén akár több lépésben is csökkentheti az irányadó kamatot, miközben a japán jegybank a korábbi várakozásoknál hosszabb ideig tarthatja fenn lazító irányultságú monetáris politikáját. 

A júniusban bevezetett Magyar Állampapír Plusz a lakosság pénzügyi vagyonának szerkezeti változása mellett várhatóan a háztartások megtakarítási rátájának emelkedését eredményezi. Ennek következtében a gyors bérnövekedés egyre nagyobb része fogyasztás helyett felhalmozásban jelenik meg, ami az önfinanszírozás erősítése révén az ország külső sérülékenységének csökkentését is támogatja - mutat rá a tanács. 

A költségvetés GDP-arányos hiánya a jövő évi költségvetési törvény alapján a jelentős tartalékok mellett 1 százalékra mérséklődik. A költségvetési politika 2020-ban is anticiklikus hatású marad. A bejelentett gazdaságvédelmi akcióterv várhatóan fokozatosan javítja a gazdaság versenyképességét. A fenti lépések együttesen erősítik a makrogazdasági egyensúlyt, csökkentik a külső sérülékenységet, és hozzájárulnak a fenntartható felzárkózási pálya megőrzéséhez - írja indoklásában a testület. 

A közleményben felidézik, hogy a tanács a monetáris politikai transzmisszió hatékonyságának javítása érdekében július 1-jén 300 milliárd forintos keretösszeggel elindította vállalati kötvényvásárlási programját, a vállalati kötvénykibocsátásokra várhatóan a negyedik negyedévben kerül sor. A 2019 elején elindított növekedési hitelprogram fix (NHP fix) konstrukció keretében az év első felében közel 175 milliárd forint összegben kötöttek szerződést a hitelintézetek a hazai kkv-kkal. 

A tanács a harmadik negyedévre megcélzott átlagos kiszorítandó likviditás nagyságát júniusban legalább 200-400 milliárd forintban állapította meg, és ennek figyelembevételével határozza meg a jegybanki swapeszközök állományát. Az MNB kész az FX-swap eszköz állományát rugalmasan alakítani annak érdekében, hogy a kamattranszmisszió a monetáris tanács döntésének megfelelően alakuljon, valamint, hogy a bankközi hozamok volatilitása alacsony maradjon - erősítették meg. 

Az ülés rövidített jegyzőkönyve augusztus 7-én, 14 órakor jelenik meg.

Megjegyzés küldése

1 Megjegyzések

Pálos Trend üzenete…
NETANJAHU GYARMATÁN...- A ZSÍRMÁJAS MR. BEAN URALMA ALATT...- A SZÜLETETT GYILKOSOK JOGAI ELŐBBRE VALÓK, MINT AZ ŐSHONOS MAGYAR ÁLDOZATOKÉ‼️‼️‼️����
ANKHOLOKAUSZT NÉLKÜL NEM LESZ SZABAD MAGYARORSZÁG... - DE MAGYAR SEM‼️‼️‼️☦️
BÖRTÖNBE A HAMIS BANKÁROKKAL‼️‼️‼️��‍⚖️��‍⚖️����
A Magyarországot kiraboló ex Raiffeisen Bank vezér "jutalmaként" (a liberál-cionista Fidesz jóvoltából!!!) Patai Mihály az MNB alelnöke lett - úgy, hogy nem lett átvilágítva ez a hármas (izraeli-orosz-magyar?) állampolgár mossad ügynök‼️‼️‼️⚠️
MÉRHETETLEN VESZÉLY EZ A MAGYAROK SZÁMÁRA MERT MOSTANTÓL DIREKTBE RABOLJÁK KI ÉDES HAZÁNKAT‼️ EGY ISTENGYILKOS FAJ ÚJ HAZÁJÁNAK MEGTEREMTÉSÉHEZ‼️‼️

KOCKÁZATFELTÁRÓ NYILATKOZAT
Kedves átvert "deviza"-károsultak! Emlékeztek még erre?:
Ha a pénzügyi intézménytől kapott nem megfelelő tájékoztatás vagy a tájékoztatás elmaradása folytán a fogyasztó alappal gondolhatta úgy, hogy az árfolyamkockázat nem valós, vagy az őt csak korlátozott mértékben terheli, a szerződésnek az árfolyamkockázatra vonatkozó rendelkezése tisztességtelen, aminek következtében a szerződés részlegesen, vagy teljesen érvénytelen!!!

Indokolásából: Abban az esetben, ha a szerződés szövegéből és a pénzügyi intézmény által nyújtott tájékoztatásból egyértelműen felismerhető volt az „átlagos fogyasztó” mércéjén keresztül megítélt konkrét fogyasztó számára, hogy az árfolyamkockázat korlátozás nélkül kizárólag őt terheli, és hogy az árfolyam rá nézve kedvezőtlen változásának nincs felső határa, a vizsgált kikötés tisztességtelenségét a Ptk. 209. § (5) bekezdésében foglaltakra tekintettel nem lehet megállapítani.

Akkor miről szólt a kockázatfeltáró nyilatkozat?

A) Hogy a kockázatfelmérésre specializálódott bank nem tudja megjósolni a várható kockázatot, de az ügyféltől ugyanezt elvárja?

B) A bank nem tudja felmérni , hogy az ügyfél számára vállalható-e a kockázat, de az ügyfelet a felmérhetetlen kockázat felvállalására ösztönzi?

C) Egyáltalán miért hozott forgalomba olyan határidős devizaügylettel kombinált terméket, amelynek a kockázatát nem tudta felmérni?

D) Volt-e joga olyan terméket forgalomba hozni, amelynek a kockázatát nem tudta felmérni?

E) Van-e „garanciális felelőssége” az ellenőrizhetetlenül, öntörvényűen működő termék kibocsátása miatt, még akkor is, ha kikötötte, hogy a vevő csak a saját felelősségére használhatja? (A körhintást ugyanis felelősségre vonják akkor, ha a hintába ültetett nem köti be a biztonsági övét, és kirepül a körhintából.)

F) Miért nem tett lehetővé a bank az ügyfélnek olyan eszközöket (árfolyam biztosítás, hedgelés, deviza átváltás időpontjának szabad meghatározása adott hónapon belül, stb.), amelyek a felmérhetetlen rizikó nagyságát csökkentették volna?
(Internetről)

És mi még egy kérdést teszünk hozzá: érdekelte a bankot egyáltalán az "ügyfél" jövedelemarányos kockázatviselési lehetősége?!
A válasz: A bankot még csak az sem érdekelte! (alábbi videó) AKKOR MEG MIRŐL BESZÉLÜNK⁉️��
https://www.youtube.com/watch?v=p_pH6oiamrc