A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Jelentősen csökken a Budapest-Munkács InterCity menetideje

Elindult a Budapest és a kárpátaljai Munkács közötti első, normál nyomtávon közlekedő közvetlen InterCity járat a Nyugati pályaudvarról vasárnap reggel, a vonat révén 9,5 óráról 7 órára csökken a menetidő - közölte a MÁV-Start az MTI-vel.
Eddig a vonatok a határon sokat vesztegeltek, mert Csapon - a kocsikat megemelve - a normál nyomtávú forgóvázakat széles nyomtávúakra cserélték. A Latorca IC mostantól tengelyátszerelés nélküli közvetlen, napi összeköttetést teremt Munkáccsal, így rövidebb idő alatt juthatnak el az utasok a kárpátaljai városba - írták.

A tájékoztatás szerint ennek az volt az egyik műszaki feltétele, hogy az ukrán vasúttársaság alkalmassá tegye a Munkács felé ágazó normál nyomtávú szárnyvonalat a magyar mozdony és személykocsi menetrendszerű közlekedtetésére. Részben felújították a pályát, Munkácson új peront, esőbeállót építettek.

Kiemelték: ez az első konkrét eredménye annak a magyar-ukrán együttműködésnek, amely a határtérség infrastrukturális összeköttetéseinek átfogó fejlesztését célozza. A Budapest és Munkács közötti új járat jelentősen hozzájárul a magyar-ukrán közlekedési kapcsolatok javításához. 

A Latorca InterCityhez a MÁV-Start a saját állományából biztosítja a személyzetet, a szükséges mozdonyt és a másodosztályú IC-kocsit, az ukrán vasút (UZ) pedig magyarul beszélő mozdonyvezetőt ad, hogy segítsen a magyar mozdonyvezetőnek a hálózatukon való közlekedésben. A vonaton a magyar jegyvizsgáló munkáját magyarul beszélő ukrán jegyvizsgáló segíti.

(MTI)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések