Breaking News

Hirdetés

A világ élmezőnyében végeztek a magyar egyetemisták a Shell Eco-marathonon

Komoly fejlesztéseket hajtott végre a a győri SZEnergy csapata, de jövőre még nagyobb terveik vannak.
A legjobb tíz között végzett a a Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata a Londonban megrendezett Shell Eco-marathonon. Ezzel egyedülálló eredményt értek el egész Közép-Európában.

Pusztai Zoltán csapatvezető a Kisalföldnek elmondta, hogy a hatodik hely ezen a világversenyen igen komoly eredmény.


A magyar csapat autója egy hatéves konstrukció továbbfejlesztése. Ám egy idő után csak egy új konstrukcióval lehet majd versenyben maradni, amely könnyebb, és szerkezetileg is modernebb. Az idei versenyen több új csapat is szerepelt, akik már ilyen járművekkel érkeztek.

Az idei versenyről elmondta, hogy a pálya rövidebb volt, sokan voltak és nagy volt a forgalom, ezért torlódások voltak a kanyaroknál, ami plusz kihívást jelentett. A magyar csapat autójában ugyan volt többek között egy új elektromos hajtáslánc is, de az a verseny előtti nap meghibásodott, így vissza kellett rakni a tavalyi alkatrészt. Gondot jelentett, hogy kevesebb idejük maradt a pálya megismerésére is. Ugyanakkor igen jók a taktikázásban, amit most is sikerült kihasználniuk. Külön versenymérnöki tapasztalattal bíró csapattagjuk is van, aki minden adatot figyel, elemez, ezzel segíti a versenyzést, és a pilótát, Gombosi Mátét.


A jövőről szólva elmondta, hogy a versenyzéshez mi kell: "pénz, pénz, pénz, és motiváció, motiváció, motiváció, és még jó pár dolgot így ismételgethetnék. Tudásban, felkészültségben megvan mindenünk ahhoz, hogy egy jó, új, nyertes versenyautót építsünk... A pénzügyi forrás és a szponzori támogatás is meglehet az autóhoz. Az egyetemtől is óriási segítséget kapunk, és az elektromos hajtású autonóm jármű beillik a Járműipari Kutatóközpont profiljába."

A SZEnergy 2019-ben is indul a versenyen az elektromos hajtású városi koncepció kategóriában, de az autó képes lesz arra, hogy autonóm járműként is versenyezhessen. Készülnek arra, hogy a közép-európai csapatok közül elsőként egy önvezető versenyautót építenek.

Nincsenek megjegyzések