Nem minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak, hogy a fitneszedző reklámozott a közösségi oldalán.
A The Body Shop és az Avanzo-Trade Kft. is vállalta, hogy megváltoztatja a marketing gyakorlatát, és ezek után a GVH nem állapított meg jogsértést Rubint Réka közösségi oldalán. A hatóság azért indított vizsgálatot, mert a fogyasztók számára nem volt egyértelmű, hogy a fitneszedző pénzt kap azért, hogy az Avanzo közvetítésével a The Body Shop termékeit hirdeti.
A versenyhivatal az egyre inkább terjedő gyakorlat miatt általános érvényű megállapításaiban hívta fel arra a figyelmet, hogy a fogyasztók széles körben követnek a közösségi médiában népszerű, ismert személyeket, a piaci szereplők, hirdetők körében pedig egyre népszerűbb a véleményvezérek, "influencerek" közreműködésével folytatott kereskedelmi gyakorlat. Nem tekinthető független véleménynek vagy semleges tartalomnak azonban az olyan poszt, amelynek közzétételében gazdaságilag is közvetlenül érdekelt a közzétevő, legyen ez az érdekeltség egy kifizetett összeg, keretszerződés, ajándékba adott termék vagy szolgáltatás, osztalék, jutalék, egyéb bevétel.
A közösségi médiában megjelenő, különböző stílusú, formájú és tartalmú posztok között sok esetben úgy jelennek meg fizetett vagy egyéb módon támogatott, nem független tartalmak, hogy egyáltalán nincs utalás arra, vagy nem egyértelmű, hogy reklámról van szó.
0 Megjegyzések