Michelisz Norbinak olyan bajnoki fináléban lesz része néhány nap múlva, amire utoljára nyolc évvel ezelőtt volt példa a Túraautó Világbajnokság történetében: könnyen lehet, hogy a magyar pilótának az esztendő legutolsó futamáig kell majd harcolnia a VB címért.
Az elmúlt években egyhangúra sikerültek a szezonzárások, José Maria López (2014-2016) és Yvan Muller (2013, 2011, 2010) már az utolsó futam előtt bebiztosította a bajnoki címet, és Rob Huff is megnyugtató előnnyel várhatta Makaót 2012-ben.
Az utolsó pilóta, aki kiélezett meccsben érkezett a fináléra, Gabriele Tarquini volt, az olasz veterán 2009-ben az idényzáró előtt mindössze két pont előnnyel vezetett Yvan Muller előtt. A hétvége kalandosan alakult a két bajnokesélyes számára; mindketten összetörték az autójukat az időmérőn. A versenyeken viszont végül Tarquini szerzett több pontot, és négy pont előnnyel bajnok lett.
A WTCC Blog megkereste a jelenleg a Hyundai TCR programján dolgozó olasz pilótát, mert kíváncsiak voltunk, mivel a legnehezebb megbirkózni egy olyan versenyhétvégén, amin egy komplett világbajnoki cím múlik.
“A legnehezebb része az ilyen utolsó hétvégéknek a futamok rajtja előtti 10 perc. Olyankor az egész szezon súlya rád nehezedik, sőt, ha az első komolyabb bajnoki címedért szállsz harcban, akkor úgy érzed, az egész pályafutásod most dől el. Ezzel nem könnyű megbirkózni” – mondta Tarquini a WTCC Blognak.
A sokat látott veterán szerint minden azon múlik, ki hogyan tudja kezelni az ilyenkor keletkező stresszt.
“Ez a nyomás pozitív és negatív energiává is átalakítható. Minden csak azon múlik, mennyire vagy magabiztos, mennyire érzed magad jónak és erősnek. Ha valaki, én pontosan tudom, hogyan működik ez. Nyertem már úgy bajnokságot, hogy a legutolsó rajtkockából kellett indulnom (2003, ETCC), és veszítettem el olyankor, amikor kiváló helyzetben voltam. A lényeg mindig a verseny vége… addig bármi megtörténhet” – zárta.
Michelisz Norbi 6.5 pont hátránnyal követi Thed Björköt az összetettben, ám a magyar pilóta kiváló formát mutatott az év második felében, a kizárással érintett ninbói hétvégét leszámítva az utóbbi négy versenyen (Vila Real, Termas, Motegi, Makaó) 27 ponttal szerzett többet, mint a svéd.
Mindketten pályafutásuk első világbajnoki címéért szállnak harcba, és mindkét pilóta hazája első FIA világbajnoki címét igyekszik majd megszerezni pénteken.
0 Megjegyzések