Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Nem vicc, a Merkel-féle CDU a hazafiság pártjaként mutatja be magát

A német Kereszténydemokrata Unió (CDU) a “felvilágosult hazafiság” pártjaként mutatja be magát a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választást felvezető kampányban – hangzott el a CDU választási plakátjainak csütörtöki berlini bemutatóján.
A plakátok fő elemét a német nemzeti zászló színeivel – fekete, vörös, arany – jelölt sávok alkotják, amelyek fehér háttér előtt egymást keresztezve futnak, egy klasszikus modern festmény élményét keltve. A CDU egyelőre öt plakátot mutatott be, a fő motívumot néhány, általában 4-5 szóból álló üzenet és a párt logója egészíti ki. Az egyik plakáton pedig a vezérmotívum, a logó és a szöveg mellett Angela Merkel pártelnök-kancellár arcképe látható.

Újdonság a CDU-kampányok történetében, hogy az egyik plakát témája az Európai Unió, ennél a német nemzeti zászló színeit az uniós zászló elemei – a kék szín és az arany csillagok – egészítik ki.

Az új CDU-s plakátokból nagyjából 300 ezer darab készül, önkéntesek helyezik ki őket, a munkát a szeptember 24-ei Bundestag-választás előtt másfél hónappal kezdik – mondta a bemutatón Peter Tauber főtitkár. Rámutatott, hogy az új plakátoknál a nemzeti lobogó színeinek használata azt fejezi ki, hogy

Németország a szívügyünk, a dizájn pedig a CDU felvilágosult, nyitott és modern patriotizmusát mutatja.”

Hangsúlyozta, hogy a párt számára kiemelten fontos a legszélesebb értelemben vett biztonság, ami nemcsak a terror és az erőszak elleni védelmet jelenti, hanem azt is, hogy a CDU a gazdasági fellendülés folytatásáért küzd, hogy az embereknek biztos és jól fizetett állásuk legyen. Az EU-val foglalkozó plakát szövege szerint

Európa erősítése Németország erősítését jelenti.”

Ez azt fejezi ki, hogy Németország jövője elválaszthatatlan Európától – mondta a főtitkár. Csütörtökön még a CDU honlapja is átalakult. A néhai pártelnök-kancellár, Helmut Kohl múlt pénteki halála óta a portálon a gyász jeleként minden fekete-fehér volt, a plakátok bemutatójával egy időben pedig az új arculati elemek vették át a főszerepet.

A CDU a legutóbbi felmérések alapján a szavazatok 39-40 százalékát gyűjtheti össze szeptember 24-én, megközelítve az előző Bundestag-választáson, 2013-ban elért 41,5 százalékot. Legfőbb riválisa, a szociáldemokrata párt (SPD) a négy éve elért 25,7 százalék alatt, a 23-25 százalékos sávban áll.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések