A Bild szerint a lübecki „istentiszteletre", amelyen rúdtánc fellépés is volt idén decemberben került sor.

Anke Kestermann stúdióvezető és rúdtáncedző közvetlenül a prédikáció után jelent meg, bemutatva „művészetét", ami egy „új hozzáférést ígért a hithez", azonban azt a gyülekezet sok tagja nem helyénvalónak és bosszantónak tartotta – írja a Raskolam.net.
Kesterman kifejtette, hogy előadása a bátorságot és az egyház szerepének újraértelmezésére irányuló vágyat kívánta demonstrálni. A kritikusok azonban a szórakoztatás és az istentisztelet problematikus keverékének tekintették.
Hangsúlyozzák, hogy
a rúdtánc, a technikai kivitelezéstől függetlenül, az önkifejezés egyik formája, amely szorosan kapcsolódik az erotikához, ami szerintük ellentmond a templom szakrális terének.
Azt az érvet, hogy „a tánc lehet ima", a konkrét vallási utalás hiánya miatt lényegtelennek minősítették – teszi hozzá a portál.
Sok hívő számára az ilyen jellegű események egyértelmű határt lépnek át, és azt a trendet példázzák, amelyben az egyházi tartalmat a látványos kísérletezés javára felhígítják. Az egyház – hangzik a kritika fő hangvétele – így nem a relevanciáját, hanem a hitelességét veszíti el – fogalmaz a cikk.
(MNO)
0 Megjegyzések