A kormány kiemelt célja, hogy a Budapest Airport közlekedési kapcsolatai még korszerűbbek és fenntarthatóbbak legyenek. Ennek keretében ismertette két csúcsminiszter a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás vasúti kapcsolatának megvalósításával kapcsolatos terveket és célkitűzéseket. Kiderült, mennyibe fog kerülni, és az is, körülbelöl mennyi lesz a vonatjegy ára.
A repülőtér egy stratégia eszköz, egy állami vagyon, a kormány ezért tette meg mindent, hogy újra a magyaroké legyen – jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfőn a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Hozzátette: ez egy erős pénzügyi befektetés is, mely az előzetesek várakozásoknál 2-3 évvel hamarabb is megtérül.
A tárcavezető ismertette, hogy a Nyugati Pályaudvartól húsz perc alatt lehet majd kijutni a reptérre. Az ára egy 3-4 ezer forint lesz, ami jóval olcsóbb, mint a taxi. Nemzetközi tendert írnak ki majd a kivitelezésre.
A vasút fejlesztése 1 milliárd eurós beruházás, ennek keretében 27 km vasút valósul meg Kőbánya és Monor között, így építik be az országos hálózatba a repülőtéri megállót. Azt is bejelentette, hogy a reptéri kapacitást is bővítik, a hármas terminál alapkövét 2026 márciusban tehetik majd le.
Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy 1000 milliárd forint – 2,5 milliárd euró – értékben fejlesztenek, tehát nem igaz, hogy nem ad pénzt fejlesztésekre a fővárosnak a kormány. Ebből 1 milliárd euró a vasúti kapcsolat, 1 milliárd a hármas terminál valamint 500 millió euró a közútfejlesztés – tette hozzá az építési és közlekedési miniszter.
Kiemelte: 27 kilométernyi vasúti pálya épül, 1 milliárd eurós beruházás lesz. A vonal 160 kilométer per órát képes vinni – tette hozzá.
Kiemelte, a várakozásokkal jóval nagyobb mértékben nőtt a profitja a repülőtérnek, ezért nem lehet vitatni, hogy az állam ne lenne jó gazda. Az új terminál megléte mintegy nyolc év alatt megduplázná a reptér forgalmát, a mely a mostani 20 millióról 40 millióra nőne az éves forgalom.
Kérdésre válaszolva a miniszterek elmondták, hogy a hármas terminál 2034-35-re készülhet majd el, valamint a vasút építése is ekkor fejeződhet be.

0 Megjegyzések