Támogassa munkánkat!

Igényeljen tagsági kártyát. Kattintson IDE.

Egy felmérés szerint Szlovákiában sokkal nagyobb a politikai gyűlölködés, mint Magyarországon


A szlovák közélet egyre veszélyesebb hely a független újságírás és a civil szervezetek számára – erre a következtetésre jutott a Ján Kuciak Oknyomozó Központ (ICJK) legfrissebb tanulmánya, amely a politikai hirdetések tartalmát vizsgálta a visegrádi országokban.

2024 és 2025 júniusa között megjelentetett politikai reklámokat hasonlították össze, és összesen 773 olyan üzenetet találtak, amelyekben kimondottan támadó vagy megalázó módon említettek meg újságírókat és civil szervezeteket – írja az ujszo.com. Ezekből 523 – vagyis közel 70 százalék – Szlovákiából származik.

Az ICJK a felmérésben azokat az üzeneteket szondázta, melyek célpontjait a média és a civil szervezetek jelentették, emellett a Facebook is szponzorált hirdetésként futtatta meg azokat.

Példaként Tibor Gaspar, a Smer házelnök-helyettesének státuszát említik, aki fizetett hirdetésben vádolta meg a médiát azzal, hogy az újságírók Robert Fico merénylőjének emléktáblájára gyűjtenek pénzt. A Smer kiemelt helyen található az összehasonlításban: a legnagyobb szlovák kormánypárt a támadó hangvételű tartalom 65 százalékáért felel.

A VISEGRÁDI ORSZÁGOK KÖZÜL LENGYELORSZÁG ÉS CSEHORSZÁG JÓVAL VISSZAFOGOTTABB KÉPET MUTAT, ÉS MÉG MAGYARORSZÁGON IS CSUPÁN HARMADANNYI ILYEN TÁMADÓ TARTALMAT TALÁLTAK, MINT SZLOVÁKIÁBAN.

A kutatók becslése szerint a gyűlöletkeltő posztokból a Meta mintegy 60 ezer eurónyi reklámbevételhez juthatott.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések