Egyetlen jó állapotú híd van a fővárosban, a Lánchíd. Már a Margit híd burkolata is felújításra szorulna, különben kezdődnek a szerkezeti károsodások.
A legrosszabb állapotban a Petőfi híd van, a korrózióvédelem túl van az optimális élettartam kétszeresén, az acélszerkezetben „anyaghiányok” és „károsodások” keletkeztek.
A fővárosi hidak igen rossz állapotban vannak – sommázta a helyzetet a Budapest Közút a Vitézy Dávid vezette fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságnak a Népszava beszámolója szerint.
A 2025 első félévében végzett vizsgálat alapján a fővárosi Duna-hidak közül három átépítendő vagy szerkezeti megerősítésre szoruló állapotban van, három – szigeteléssel, burkolat, korlát és dilatáció cserével járó – felújítást igényel, további három megérett a a betonfelületek és szegélyek javítására, korlátfestésre, három esetében a kisebb kezdődő bevonati hibákat kellene kezelni, és csupán egy – a nemrég felújított Lánchíd – van kitűnő állapotban.
A főmeder felett átívelő hidak közül a Petőfi és az Árpád híd állapota a legrosszabb. Mindkettőn kiterjedt korróziós károk láthatóak.
A Petőfi hidat utoljára 1979-80-ban újították fel, az acélszerkezetek korrózióvédelmi bevonata már 45 éves, kétszeresen túl van az optimális időtávon.
A Budapest Közút már 2021-ben azt írta, hogy az átkelő korrózióvédelme és a korlátok szegecselt kötései nagy részben tönkrementek, az acélszerkezetben jelentős anyaghiányok és károsodások keletkeztek, a hídfőhelyiségek áznak. Úgy vélték, hogy a felújítás tervezését a Lánchíd kivitelezésével párhuzamosan el kellene indítani. De ez azóta se történt meg.
A 14 éve felújított Margit híd burkolata már most javításra szorul. Ha a kopóréteg cseréjét nem végzik el időben, akkor sérülni fog a pályalemez szigetelése, majd alatta az acél pályalemez, utána az ívtartók.
Minél később avatkoznak be, annál többe kerül a javítás, annál hosszabb idejű lesz a forgalomkorlátozás
– magyarázta a Budapest Közút.
A bizottság Vitézy Dávid javaslatára úgy döntött, hogy októberre részletes intézkedési tervet kér a 2035-ig szükséges munkákról, a becsült költségről és a reális ütemezésről. Javaslatot kértek a főváros jelenlegi pénzügyi helyzetében is megindítható előkészítési munkákra is, különös tekintettel a Gubacsi és Petőfi hídra.
0 Megjegyzések