Közönségtalálkozókkal, díjnyertes alkotásokkal, kasszasikerekkel, premierekkel és különféle kísérő eseményekkel érkezik a 18. Koreai Filmfesztivál, amit október 10. és 17. között rendeznek meg a budapesti Corvin moziban.
Idén 29 dél-koreai premierfilmet láthat a közönség az egyhetes fesztiválon, a vetítéseket magyar és angol felirat kíséri - olvasható a szervezők az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében. Ezúttal is tematikus szekciók segítik az eligazodást a kínálatban, a program egyik pillére pedig Korea nemzeti felszabadulásának 80. évfordulója, aminek tiszteletére olyan filmeket is műsorra tűznek, amelyek a történelmi emlékezést állítják középpontba.
A fesztivál a Harbin című történelmi drámával indul, ami a függetlenségi mozgalom, a "koreai tavasz" aktivistája, An Dzsunggun történetét meséli el, főszerepben a magyar nézők által is jól ismert Hjon Binnel. Zárófilmként egy nagy kasszasikert, a 14. Koreai Filmfesztiválon bemutatott Szupertitkos ügynök folytatását vetítik.
A fesztivál Friss szekciójába az aktuális koreai moziműsor legjobbjaiból válogattak a szervezők, a kínálat a technológia hatásaitól az emberi érzelmek labirintusáig kalauzolja a nézőket. Az Éjszaka a városi éjszakák sötét feszültségeit tárja fel, míg A mindentudó olvasó: Jóslat a képzelet és valóság határán kalandozik. A Spicli feszült krimije az árulás és túlélés dilemmáit járja körül, a Szerelemvírus pedig a globális járványok hatását és az emberi összetartás erejét mutatja be. A könnyedebb hangulat kedvelőit az Ördög a küszöbömön szórakoztató romantikus vígjátéka várja, a Titokzatos dallam a zene és titkok összefonódását dolgozza fel, míg a Normális család a családi kötelékek és generációs konfliktusok világába enged bepillantást.
Az Arcok szekcióban idén a koreai filmvilág kiemelkedő tehetségeit ismerhetik meg a nézők. A programban három ígéretes rendező - Sim Hjongdzsun, O Csungmin és Kangju Karam - munkáit mutatják be, és a vetítések után a CineTalk programon személyesen is találkozhatnak velük a nézők.
Az elsőszülött fiú (O Csungmin rendezése) érzékeny családtörténet, amely egy régi ház falai között bontja ki a múlt és jelen közötti feszültségeket. A Tiszta (Sim Hjongdzsun alkotása) költői képi világával az emlékezés, a veszteség és a megtisztulás kérdéseit boncolgatja, miközben lírai erővel ragadja meg a kimondhatatlan érzelmeket. Az Édes otthon (rendezője Kangju Karam) friss hangvételű alkotás, amely a városi élet hétköznapjait, az együttélés örömeit és nehézségeit mutatja be, finom humorral és emberközeliségével.
A Fókusz szekció középpontjában a koreai nemzeti felszabadulás áll. Különböző korszakok és műfajok filmjei idézik fel a szabadságért folytatott küzdelmet, tisztelegve a 80. évforduló előtt. Az Emlékezz! izgalmas thriller, mesél a bosszú és az emlékezet erejéről: egy idős férfi szembenéz múltja árnyaival. Az Ellenállás: Ju Gvanszun megrendítő történelmi dráma, amely a japán megszállás elleni tiltakozás hősies, ugyanakkor tragikus fejezeteit eleveníti fel. A klasszikusok rajongóinak két filmmel készülnek a szervezők: a Rázd le láncaidat! című alkotással, amely az 1970-es években mutatta be a szabadságvágy és az elnyomás ellentétét, és az Éljen a szabadság! című filmmel, amely a felszabadulás első koreai játékfilmjeként történelmi mérföldkőnek számít.
Az Extra blokkba a fesztivál hivatalos partnere és szponzora, a Csondzsui Nemzetközi Filmfesztivál díjnyertes alkotásai kerültek. A program különlegessége, hogy egy este alatt egymást követően négy rövidfilm is látható, betekintést nyújtva a koreai újgenerációs alkotók világába. A Téli fény érzékeny hangulatfilm az elmúlásról és a csendben rejlő szépségről, míg A fényképezőgép a nyár könnyedségét és a fiatalok önkeresését örökíti meg. A 3670 egyedi látásmóddal vizsgálja az emberi kitartás határait, az Akkor is szeretlek pedig lírai vallomás a szeretetről és a kapcsolataink törékenységéről.
A Bónusz szekcióban a 15 éve működő Koreai Filmklub magyar szervezőinek válogatása kapott helyet, amely a koreai film sokszínűségét mutatja be. A Túszul ejtett filmsztár feszült akciófilmje egy népszerű színész elrablásának történetét dolgozza fel, ahol a fikció és a valóság közötti határ egyre inkább elmosódik. A Mert gyűlölöm Koreát című alkotás egy fiatal nő külföldre költözésének dilemmáit és a hazájával való ambivalens kapcsolatát állítja középpontba, sokak számára ismerős, generációs kérdéseket feszegetve. A Sírköltöztetés pedig szatirikus hangvétellel mesél egy család összegyűléséről, ahol egy temetés körüli viták hoznak felszínre mélyebb konfliktusokat és titkokat.
0 Megjegyzések