Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Az Erste az 56-os forradalomra cserélte a Budapest Pride-ot a reklámjában


Az Erste miután kiszedte a Budapest Pride-ot mutató jelentet a reklámfilmjéből, az 1956-os forradalomra cseréli a videó ezen részletét – erről adott tájékoztatás a bank kedden. A cég szerint 1956 minden magyar számára azonos értéket képvisel, és hasonlóan képviseli az európai értékeket, mint a többi reklámban megjelenített esemény.

A mesterséges intelligenciával készített reklámfilm Európa nagy történelmi kiállásai között a 2025-ös Budapest Pride-ot is megjelenítette. Később azonban a magyar Erste kérésére kivették a cég reklámjából a pride-os részt, erre a nemzetközi cégcsoport csak annyit reagált, hogy tiszteletben tartják az Erste Bank Magyarország kérését.

Azt írták: 

„Megértve és tiszteletben tartva az Erste Bank Magyarország kérését, kicseréljük azokat a részeket, amelyek nem ugyanazt jelentik minden magyar számára, és amelyeket más magyarországi történelmi események jobban reprezentálhatnának”

Az 1956-os forradalom kiválasztását a következőképpen indokolták: „A film szándékosan olyan történelmi eseményekre utal, amelyek a közös európai történelmünknek részei, és olyan értékeket képviselnek, mint az egység, a haladás és a szabadság.” Hozzátették, hogy a magyar Erste kérésére olyan történelmi eseményt választottak, amely „azonos jelentőséggel bír minden magyar számára, és összeegyeztethető a filmben megjelenített többi eseménnyel. Magyarország számára ez az 1956-os forradalom”.

A videóban egyébként Európa történetének fontos pillanatai elevenednek meg Jeanne d'Arc csatába lovaglásától az 1968-as prágai tavaszon át Marie Curie vegyészeti felfedezéséig. 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések