Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Perintfalvi esete: Aki a bűnt mentegeti, végül találkozni fog vele


Perintfalvi Rita az elmúlt években módszeresen építette fel magát a magyar közélet „haladó” teológusaként, miközben következetesen rombolta az egyház kétezer éves tanítását. 

Nem egyszerűen vitatta a katolikus erkölcstan egyes elemeit, hanem frontális támadást indított ellene, különösen a szexualitással kapcsolatos kérdésekben. A homoszexualitásról szóló katolikus állásfoglalás számára első számú célpont lett: mentegette, relativizálta, sőt „téves értelmezésnek” nevezte azt, amit az egyház világosan és egyértelműen bűnnek minősít.

A katolikus tanítás azonban kőkemény és világos: minden szexuális aktus, amely ellentétes a szexualitás isteni rendjével, bűnnek számít. Morálteológiai szempontból nincs minőségi különbség a homoszexuális kapcsolat és például a koprofília között – mindkettő ugyanabba a kategóriába esik: a teremtés rendjével való szembefordulás.

Most, hogy Perintfalvit a nyilvánosságban olyan vádak érték, amelyek szerint egy extrém szexuális perverziót (koprofília) ábrázoló filmben szerepel, a saját „mércéjével” szembesülhetne. Ha a homoszexualitást lehet a „szeretet”, az „elfogadás” és a „szabadság” szavaival mentegetni, akkor miért ne lehetne ugyanezekkel a fogalmakkal a koprofíliát is legitimálni? Ha következetes volna, most is ugyanazzal a hévvel kellene relativizálnia, mint eddig – de nem teszi.

És itt bukik le igazán. Amikor másokat véd, minden bűnre talál felmentést, minden parancsolatot „új értelmezés” alá von. Amikor azonban a gyanú árnyéka saját személyére vetül, hirtelen felfedezi magában az objektív erkölcsi mérce iránti igényt. Kijelenti, hogy az a tett „méltatlan”, „szégyenletes” és elítélendő – vagyis pontosan úgy nyilatkozik, ahogy az egyház nyilatkozna.

Ez a képmutatás esszenciája. Évekig dolgozott azon, hogy lebontsa az erkölcsi határokat, most pedig kétségbeesetten kapaszkodik beléjük, amikor saját bőrére megy a játék. És akaratlanul is elismeri: az egyháznak igaza van. Vannak tettek, amelyek minden körülmények között rosszak. Pont. Nincs kivétel.

A végső erkölcsi tanulság? Aki a bűnt mentegeti, végül találkozni fog vele – és ha akkor hirtelen bűnnek nevezi, amit eddig mentegetett, azzal nem csak önmagát cáfolja meg, hanem akaratlanul az igazságot erősíti.

PERINTFALVI ESETE A RELATIVIZÁLÁSSAL Perintfalvi Rita az elmúlt években módszeresen építette fel magát a magyar közélet...

Posted by Egy konzervatív ronin - SZLZ on Friday, August 15, 2025

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések