Lázár János szerint 2026-ban 600 kilométernyi vasúti pályát újíthatnak fel, amennyiben a Tisza Párt nem „fúrja meg” Brüsszelben. Az építési és közlekedési miniszter szerint már egy éve dolgoznak azon, hogy az Európai Beruházási Banktól felvegyenek 800 milliárd forintnyi hitelt.
Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-oldalán posztolt arról, hogy jövőre több száz kilométernyi vasúti pályát újíthatnak fel.
„2026-ban megkezdődik 600 kilométernyi vasúti pálya felújítása” – jelentette ki a miniszter. Azonban hozzátette, hogy mindez csak akkor jöhet létre, ha a „Tisza Párt meg nem fúrja Brüsszelben!”
A miniszter július elején
posztolt erről, akkor kijelentette, hogy a Tisza Párt és annak
vezetője, Magyar Péter nyomására halasztotta el bizonytalan időre az
Európai Beruházási Bank (EIB) a hazai vasúti pályák felújításához
szükséges források jóváhagyását. Lázár szerint pedig már egy éve
dolgoznak egy 800 milliárd forintos vasúti rekonstrukciós program
előkészítésén, amely a legfrissebb posztjában közöltnél 100 kilométerrel
kevesebb, 500 kilométernyi szakasz felújítását tenné lehetővé.
Lázár János kijelentése igazi politikai háborút indított
A miniszter kijelentésére Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kemény hangvételű bejegyzéssel reagált. Szerinte miközben mindennap műszaki hibák bénítják le a közlekedést, a miniszter nem elszámol, hanem bűnbakokat keres.
„Az állomásokon klíma nélküli vonatok mennek, miközben Lázár-plakátok hirdetik a klímagaranciát közpénzből. A miniszter rossz döntései mélyítették el a válságot, és erről most is terelni próbál” – írta Vitézy, aki emellett egy hosszabb YouTube-videóban is kifejtette kritikáit.
A vita gyorsan politikai síkra terelődött, amikor Magyar Péter is reagált, és így akarva-akaratlanul támogatásáról biztosította Vitézy Dávidot. Posztjában élesen bírálta Lázár vasúti politikáját, és szerinte a jelenlegi állapotok nem a véletlen, hanem rendszerszintű politikai döntések eredményei, amelyek az utasokat sújtják.
Magyar szerint elfogadhatatlan, hogy miközben a vasúti hálózat műszaki állapota romlik, és a közszolgáltatás minősége folyamatosan csökken, a kormány inkább kommunikációs hadjáratokra, plakátokra költ, mint valódi fejlesztésekre.
0 Megjegyzések