A GVH egy 2019-ben lezárt vizsgálat utóellenőrzését végzi a légitársaságnál.
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Airrel szemben. A légitársaság egy 2019-ben lezárt versenyfelügyeleti eljárás következményeként körülbelül negyedmilliárd forint összértékű kompenzációs csomagot, illetve több konkrét intézkedést vállalt.
Annak idején a GVH számos megtévesztő gyakorlatot tárt fel a Wizz Air Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban.
Akkor a légitársaság vállalása szerint a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesültek. A kompenzációt a cégnek a fogyasztók Wizz fiókjában kellett jóváírnia, és a fogyasztóknak öt évig volt lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását; öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét átutalja az SOS Gyermekfalu Alapítványnak; módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát; informatikai fejlesztésekkel segítik a szolgáltatás teljes körű, egyszerű, fogyasztóbarát igénybevételét;célzott oktatási kampányt indítottak a légi utasok fogyasztói jogairól.
A GVH jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárást folytat a Wizz Airrel szemben.
A hatóság január 31-én közölte, hogy a cég lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, ezzel pluszköltségeket okozva az utasoknak. A Wizz Air elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a 80 millió forintot. A GVH azt ígérte, hogy ez utóbbi kötelezettségvállalás végrehajtását is ellenőrizni fogja utóvizsgálat keretében.
0 Megjegyzések