Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Baranyi Krisztina: A kisebbik gond, hogy Budapestnek már a terület megszerzésére sincsen elég pénze


„A Főváros elővásárlási jogának érvényesítése a rákosrendezői területre jelentős politikai győzelem ma. De ha minden a várható forgatókönyv szerint alakul, akkor a budapestiek súlyos vesztesége lehet belőle holnap” – kezdte pénteki Facebook-bejegyzését Baranyi Krisztina IX. kerületi polgármester, miután kiderült, hogy megveheti a főváros cége az érintett területet. 

Baranyi azzal folytatta, hogy „a kisebbik gond, hogy Budapestnek már a terület megszerzésére sincsen elég pénze”, a kifizetés végső határidejéig, 2039-ig is elnyúlik, amíg senki sem lát el. „Bízhatunk tehát a sokkal szebb jövőben, de ekkora terhet bevállalni jelentős kockázat és mindenképpen más közfeladatoktól von el pénzt. 

"Sokkal súlyosabb tétel lehet a terület fejlesztéséhez, lakóövezet kialakításához szükséges feltételek megteremtése” 

– folytatta. 

A IX. kerületi polgármester írása szerint a rákosrendezői pályaudvarnak és környékének megtisztítása valószerűtlenül magas összeg, mert nemcsak ipari és kommunális szemét van ott vagy sok évtizedes talajszennyezés, hanem „a terület tele van a második világháborúból ott maradt, fel nem robbant lőszerrel, robbanószerkezettel is. (…) (Pár évvel ezelőtt egy másik projekt kapcsán merült fel a Ferencvárosi Rendezőpályaudvar megtisztítása világháborús bombáktól. A költséget akkor több tízmilliárd forintra becsülték).”

Emellett a fejlesztésekről is írt, „a Kisföldalatti meghosszabbítása, a Szegedi úti felüljáró, közúti és kerékpáros infrastruktúra kiépítése nélkül nincs értelme új városrészt építeni (…) 

Ezek a beruházások tehát, amelyek bármilyen fejlesztés előfeltételei, így együtt több százmilliárd forintos költséget jelentenének még az első kapavágások előtt. Ez sokszorosan meghaladja Budapest lehetőségeit” 

– írta. 

Megoldás lehet persze, írta, hogy a főváros keres olyan befektetőt, aki az ingatlanfejlesztés mellett hajlandó a kármentesítésbe és a közlekedési fejlesztésekbe is beszállni – részben, vagy az egészet magára vállalva, de szerinte nincs olyan befektető, aki ezt bevállalná, mert nem jön ki a matek.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések