Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Tölgyessy szerint is manipulálnak a hazai közvélemény-kutatók

A politikai elemző azt állította, hogy a magyar kutatócégek sokkal többet tévednek, mint az amerikaiak, és hiányzik náluk az önreflexió, a szakmai alázat.

Lesújtó véleményt fogalmazott meg a hazai közvélemény-kutatókról és az utóbbi időszakban nyilvánosságra került ellentmondásos felmérések hitelességéről Tölgyessy Péter a Partizánnak adott évértékelő interjúban. A politológus, egykori országgyűlési képviselő szerint ezek a „játékok” a helyezkedésről és a manipulációról szólnak. Kifejtette: az egész világon vannak problémák a közvélemény-kutatókkal, láttuk, hogy az Egyesült Államokban is tévedtek az elnökválasztási esélyeket illetően.

A magyar problémák egyébként nagyobbak. A legjobb közvélemény-kutatók is többet tévedtek, mint az Egyesült Államokban, és kevesebb önreflexiót, szakmai alázatot, miegyebet alkalmaznak és nagyon magabiztosan mondanak olyasmit, amiről aztán később kiderül, hogy az nem teljesen úgy van

– fejtette ki Tölgyessy Péter.

A politikai elemző álláspontja erősen rímel a korábban a Magyar Nemzet által bemutatott folyamatra. Eszerint a baloldali közvélemény-kutató cégek lényegében manipulációs kerekasztalt alapítottak, rendszeres találkozókon, politikai menetrend alapján haladva egyeztetnek, és befolyásolják a közvéleményt.

Ezek a cégek, hasonlóan a 2022-es választásokat megelőző időszakhoz, összehangoltan dolgoznak: ősszel előbb a Tisza Párt folyamatos erősödését, majd pedig már a vezetését mutatták ki a pártversenyben.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján az említett intézetek – a Medián, a 21 Kutatóközpont, a Publicus, az Idea, a Republikon és a Závecz Research – a torzított méréseiket egymáshoz igazítva, előre eltervezett ütemezésben publikálják. Ez pedig a közvélemény manipulálását eredményezi.

(MNO)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések