Vitályos Eszter megerősítette: a Hungarian Airlines hamarosan megkezdi repülését a magyar kormány megbízásából.
Már
december folyamán megkapta a szükséges engedélyeket az új magyar
légitársaság, a Hungary Airlines – írta az Airportal.hu szakportál, amit
a Világgazdaság vett észre. Közölték: a légitársaság december 23-án
hajtott végre először egy tesztrepülést a géppel, ezt január 4-én és
5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját
„HUA” kóddal és „BUDAPEST” hívójellel. Az Airbus A330F január 5-én HUA
951-es járatszámmal Sanghaj második számú légikikötőjébe, a Hungcsiaó
(Hongqiao) nemzetközi repülőtérre ment egy esedékes karbantartásra. Bár
az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részeként működő Légügyi
Hatóság légijármű üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek
listája még nem frissült, a szakportál szerint vélhetően már decemberben
kiadták a Hungary Airlinesnak az AOC-t, és ezzel párhuzamosan kapta meg
a már említett „HUA” ICAO-azonosítót és a „BUDAPEST” hívójelet.
Áruszállítás Kínából a magyar fővárosba
A
2021-ben bejegyzett vállalat 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary
Airlines Kft.-re. A cég évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország
közötti légiáru-szállítás területén, székhelye a BUD Cargo Cityben van. A
2024. november végéig a Wizz Air üzemeltetésében repülő, állami
tulajdonú Airbus A330F repülőgép az elmúlt években a vállalat számára
szállított árut Csengcsouból, majd Hangcsouból Budapestre, emellett
több, más légitársaságtól bérelt gép repül jelenleg is Kína és
Magyarország között.
A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa
a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgárságú Wu Jiang kínai
üzletember, akinek 50 százalékot meghaladó részesedése van a
vállalatban.
Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék
adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co.
Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air
Hungary Szolgáltató Zrt.
Tavaly májusban a céges
nyilvántartásokban megjelent egy új vállalat, amely a Hungary Cargo
Airlines Kft. nevet kapta. A cégbírósági adatokból az látszott, hogy a
cég nevét ugyan frissen, március legvégén vette nyilvántartásba a
Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, azonban nem új cégalapítás
történt, hanem egy létezőnek az átnevezése, egészen pontosan a 2021
áprilisában létrehozott Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA
Kft.) vette fel a Hungary Cargo Airlines nevet.
Az UTA Kft.-t
Vecsésen, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Cargo City
bázisán jegyezték be, mostanra a Ferihegyi repülőtér egyik legnagyobb
cargoszereplője. Varga Gábor ügyvezető egy 2022-es interjúban arról
beszélt, hogy a cégnek kínai háttere van, legfontosabb céljuk pedig a
Kína–Európa közötti legstabilabb és legmegbízhatóbb légi híd
biztosítása, folyamatosan bővülő légi kapacitásokkal.
A kormányszóvivő is megerősítette
Az új magyar légitársaság engedélyszerzésére Vitályos Eszter kormányszóvivő is felhívta a figyelmet egy közösségi oldalára kitett bejegyzésben. Mint írta, a Hungary Airlines megszerezte a légi üzemeltetői engedélyt (AOC), és felkészült arra, hogy a magyar kormány megbízásából megkezdje repülését az A330–200F típusú repülőgéppel.
0 Megjegyzések