A Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén fog arról szavazni, hogy az önkormányzat felvegyen-e az Európai Beruházási Banktól 85 milliárd forint hitelt. A főpolgármester akadálymentesítésre és járműcserére hivatkozva adósítaná el a Városházát.
Közölték, hogy a képviselők az ülésen a BKV Zrt. likviditási hiányának áthidalásáról és egy hitelkeret-szerződés létrehozásáról is fognak szavazni.
A felvenni kívánt több milliárd forintos hitelösszegből pedig a fővárosi vezetés azt tervezi, hogy többek között
energetikai beruházást hajtana végre 13 milliárd forint értékben, akadálymentesítenék az M2-es metrót 21 milliárd forintból, végül az M1-es metróvonal járműparkjának cseréjére 45 milliárdot szánnának.
A Magyar Nemzet megjegyzi, hogy az önkormányzat annak ellenére venne fel ekkora hitelt, hogy nemrégen jutottak hozzá komoly uniós forrásokhoz, amelyekből a "közlekedési infrastruktúra" fejlesztését hajthatja végre. Magyarán abból az összegből nem akadálymentesítésre költenének, hanem bringasztrádákat hozna létre. Valamint olyan villamosvonal-bővítési tervek készítésére költenék el, amelyek megépítésére a lap szerint továbbra sincs fedezete.
Emlékeztettes, a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) kapott közlemény szerint az uniós forrásból megvalósulhat a Nagykörút zöldítése, valamint biztonságosabbá tudják tenni az Üllői úton és a Váci úton a közlekedést.
Kiemelték:
a főváros infrastruktúrafejlesztés helyett ismét bicikliutak építésére fogják elkölteni a pénzt.
Tehát a főváros a belső kerületekben található főútvonalak zöldítését és kerékpárosbaráttá tételét hajtaná végre. A Nagykörút mindkét oldalán, a Nyugati pályaudvar és a Mester utca között fizikailag is "védett bringasávokat" hozna létre, amelyeket a terveik szerint egy úgynevezett "többfunkciós sáv" fog elválasztani az autóforgalomtól. Ugyanilyen fejlesztést terveztek be az Üllői útra és a Váci útra is, ahol fizikailag elválasztott, védett kerékpársávokat és kerékpárutakat hoznának létre.
Az uniós forrásokból emellett a fővárosi önkormányzat ugyan konkrét fejlesztéseket nem hajtana végre, de terveket készítene az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötésének előkészítésére és megtervezésére, a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út rehabilitációjára és a Nyugati tér megújítására, valamint a kisföldalatti meghosszabbítására és a meglévő vonal felújításának előkészítésére - írták.
Mindemellett lesznek tervek a dél-budapesti villamosgyűrű első ütemének előkészítésére, a 3-as villamos pesterzsébeti meghosszabbításának előkészítésére és a 42-es villamos meghosszabbítására. Vagyis konkrét kötöttpályás fejlesztést a főváros továbbra sem fog végrehajtani az uniós forrásokból, a most közreadott információk szerint csupán terveket fognak készíteni, amelyek megvalósításáról nincsenek konkrét adatok.
0 Megjegyzések