Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

A debreceni lesz a régió vezető repülőtere


Az itt letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.

A Nemzetgazdásági Minisztérium és Debrecen város is határozott célként tekint arra, hogy a légi kikötő már középtávon a régió vezető repülőterévé váljon mind utas, mind áruszállítás tekintetében –nyilatkozta a Világgazdaságnak a Debrecen Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, a Debrecen International Airport Kft. ügyvezetője.

Györke Ernő kijelentette, erre a kedvező közúti- és vasúti kapcsolatai, elhelyezkedése és a jelenleg zajló fejlesztései révén minden lehetőség adott. A Debrecenben letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.

Az ügyvezető közölte, a vállalatok nemcsak cargo, hanem a személyszállítás vonatkozásában is jelentős kapacitás-növekedést generáltak az elmúlt egy évben.

Emellett az utasok demográfiai adatait tekintve jól látható, hogy a Debrecen Nemzetközi Repülőtér fejlődése nemcsak a Magyarországon, hanem a határon túl élők számára is kiemelten fontos a régióban. 

Györke beszélt arról is, hogy a BMW kiemelten fontos partnere a repülőtérnek, rendszeresen egyeztetnek az autógyártóval a mobilitást érintő igényeivel kapcsolatban. Németországba jelenleg is rendkívül nagy utasforgalmat generál a vállalat és jövőre ez tovább növekszik.

Az idei nyári szezon végéig (október 27.) tizenegy úti cél volt elérhető Debrecenből, ami a jelenlegi téli szezonra két közkedvelt európai fővárosra (London, München) csökken. Az a szándékuk, hogy a nyári és a téli kínálat is egyaránt bővüljön, illetve csökkenjen a kínálat szezonalitásból fakadó változása. 

El akarják érni, hogy minél hosszabb legyen a főszezon.

Az ügyvezető elmondta azt is, hogy ebben az évben az utasforgalom várhatóan a tavalyival azonosan alakul, tehát valamivel több, mint 300 ezer fővel lehet számolni. Több légitársaságnál bővült a heti járatszám, azonban a Wizz Air kapacitáscsökkenése ezt ellensúlyozza. Rövid távon az utasforgalom várhatóan csökkenni fog, de határozott terv, hogy ezt minél hamarabb ismét növekedő pályára állítsá

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések