A lépés a húsfogyasztás elleni hadjárat egészen új szintje.
–
A holland gazdák akkor kapnak támogatást, ha nem termelnek – hívta fel a
figyelmet a különös fejleményre közösségi oldalán Hortay Olivér. A
Századvég klíma- és energiapolitikai üzletágának vezetője jelezte: egy
Brüsszel által jóváhagyott program segítségével Hollandia százszázalékos
vissza nem térítendő támogatást nyújt azoknak az állattartóknak, akik
önkéntesen felhagynak tevékenységükkel. A cél, hogy a farmerek ne
állítsanak elő több húst, és ezért az állam minden költségüket
átvállalja.
– A lépés a húsfogyasztás elleni hadjárat egészen új
szintje, és annak uniós kiterjesztése már Brüsszelben is az asztalon van
– emelte ki Hortay Olivér. A holland kormány azzal érvel, hogy az
intézkedés fontos mérföldkő a klímaváltozás elleni küzdelemben, arról
ugyanakkor kevés szó esik, hogy az egyre szigorúbb szabályok a húst
lassan luxuscikké teszik. A szakértő szerint ráadásul az ösztönzők
mesterséges átalakításával a vállalatok nem a termelésük fejlesztésében,
hanem annak beszüntetésében válnak érdekeltté. – Márpedig ez aligha
segíti az európai mezőgazdaság versenyképességét – tette hozzá Hortay
Olivér.
Az üzletágvezető korábban is rámutatott azokra a jelenségekre, melyek rontanak az Európai Unió helyzetén. Így például az elektromos autók értékesítése kizárólag Európában gyengélkedik, ami önmagában súlyos jelzés. A legfrissebb statisztikák szerint júniusban az eladások világszinten tizenhárom százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A bővülés Kínában huszonöt százalékos, Amerikában és Kanadában pedig hatszázalékos volt. Európában viszont hétszázalékos visszaesés mutatkozik. A különbség oka, hogy míg mások nagyszabású infrastruktúra-fejlesztésekkel és támogatásokkal segítik a technológia terjedését, az uniós országok, köztük Németország, sorra vezetik ki az ösztönzőket. Ahhoz, hogy egy régióban megérje beruházni, alacsony termelési költségekre van szükség és olyan piacra, ahol a termékek eladhatók. Ma az európai vállalatoknak többszörös energia- és szén-dioxid-kvótaárakat kell fizetniük az amerikai és a kínai versenytársaikhoz képest. A járműgyártás az Európai Unió húzóágazata, ami rengeteg embernek ad munkát.
(MNO)
0 Megjegyzések