A miniszter szerint a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot.
„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” – írta közösségi oldalán az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János emlékeztetett: „a Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül – ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat.”
A tárcavezető ugyanakkor hangsúlyozta: „ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező”.
Lázár János felidézte,
hogy korábban a helyiek azt kérték tőle – és erre is tett ígéretet –,
hogy a hétvégén és éjszaka nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka.
Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat
– mutatott rá a miniszter.
„Nincs
az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal
rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt” –
írta.
A miniszter szerint a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy
figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a
hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint
megrendelővel. A kivitelező szerint a szerződés alapján ehhez joga van,
különben nem tud határidőre teljesíteni.
Lázár ugyanakkor
rámutatott, hogy „a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott
korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. Tetszettek
volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!”– fogalmazott.
„A Déli körvasút megépül! A hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad! A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt” – üzente a miniszter a kivitelezőnek hozzátéve, hogy „azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből. A zsarolásnak nem engedünk!”
0 Megjegyzések