Földet ért a 39 órás késéssel induló repülőgép Törökországban.
A Flightradar24 szerint is landolt az a bizonyos repülőgép, amely 39 órát vesztegelt Budapesten. A Liszt Ferenc Repülőtérről pénteken délután kellett volna felszállnia, ehelyett ma reggel 7 óráig vártak az utasok az indulásra. Közel két nappal később érkeztek meg úti céljukhoz, a törökországi Antalyaba.
A péntek délután Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni, de este 10-ig nem sikerült megjavítani. A sikertelen próbálkozás után az utasok visszakapták a csomagot és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel délelőtt 11:40-kor indul a gépük Törökországba. Másnap újra becsekkoltak a repülőtéren, de a gép továbbra sem szállt fel. A beszámoló szerint este már rendőrök próbálták nyugtatni az utasokat.
Végül 39 órás késéssel szállt fel a Budapestről Törökországba tartó repülő.
A gép végül helyi idő szerint 10:47-kor földet ért. Úgy tűnik így is sikerült még fél órás késést összeszedniük, hiszen eredetileg 10:15-re várták az érkezést...
Persze ezt már bizonyára észre sem veszi az a 65 utas aki végig kitartott és úgy döntött, ők nyaralni akarnak és lesz ami lesz, megvárják az indulást.
Nem mindenki
tartott ki a végletekig, ugyanis az eredetileg 155 utasból végül csak 65
fő vette igénybe vasárnap reggel, hogy eljusson Budapestről Antalyaba.
FRISSÍTÉS:
A Budapest Airport a Budapest-Antalya járattal kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adja:
A
Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás
miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken
16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal
kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal
tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport
kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok
pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat
odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be
tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is
javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az
utasok visszakapták a poggyászukat, mire azonban a légitársaság döntése
megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az
utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet.
Mivel úgy
tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el
tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az
utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a
járatra. A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat
indulását, mert a gép javítása nem készült el. A földi kiszolgáló
vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a
légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra,
azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a
vouchereket. A gép végül szombat este sem tudott elindulni, ezért a
légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat.
A
Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is
vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A
terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy
a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított
segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak. A Budapest
Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint
felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán
fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az
utasokat a légitársaság szállodába vitte.
A járat végül vasárnap
reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155
fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság
képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül
rugalmasan kezelték illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás
időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is.
0 Megjegyzések