Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

A 39 órás késéshez képest is késett, de megérkezett Antalyába a budapesti repülőjárat (Frissítve!)


Földet ért a 39 órás késéssel induló repülőgép Törökországban.

A Flightradar24 szerint is landolt az a bizonyos repülőgép, amely 39 órát vesztegelt Budapesten. A Liszt Ferenc Repülőtérről pénteken délután kellett volna felszállnia, ehelyett ma reggel 7 óráig vártak az utasok az indulásra. Közel két nappal később érkeztek meg úti céljukhoz, a törökországi Antalyaba.

A péntek délután Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni, de este 10-ig nem sikerült megjavítani. A sikertelen próbálkozás után az utasok visszakapták a csomagot és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel délelőtt 11:40-kor indul a gépük Törökországba. Másnap újra becsekkoltak a repülőtéren, de a gép továbbra sem szállt fel. A beszámoló szerint este már rendőrök próbálták nyugtatni az utasokat.

Végül 39 órás késéssel szállt fel a Budapestről Törökországba tartó repülő.

A gép végül helyi idő szerint 10:47-kor földet ért. Úgy tűnik így is sikerült még fél órás késést összeszedniük, hiszen eredetileg 10:15-re várták az érkezést...

Persze ezt már bizonyára észre sem veszi az a 65 utas aki végig kitartott és úgy döntött, ők nyaralni akarnak és lesz ami lesz, megvárják az indulást.

Nem mindenki tartott ki a végletekig, ugyanis az eredetileg 155 utasból végül csak 65 fő vette igénybe vasárnap reggel, hogy eljusson Budapestről Antalyaba.

FRISSÍTÉS:

A Budapest Airport a Budapest-Antalya járattal kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adja:

A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat, mire  azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet. 

Mivel úgy tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra. A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gép javítása nem készült el. A földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a vouchereket. A gép végül szombat este sem tudott elindulni, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat. 

 A Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak. A Budapest Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az utasokat a légitársaság szállodába vitte.

 A járat végül vasárnap reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155 fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül rugalmasan kezelték illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is. 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések