Az ügyfeleknek haladéktalanul vissza kell kapniuk a pénzüket a jogosulatlan tranzakciók után. Az Apple szerint technikai hiba történt a terhelések visszatérítése folyamatban van.
Mint arról beszámoltunk, az Apple alkalmazásboltja jelentős összegeket vont le a felhasználóktól olyan tranzakciók után, amelyek meg sem történtek, vagy legalábbis a tulajdonosoknak semmi közük sem volt hozzá.
Megszólalt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is az Apple Pay magyarországi ügyfeleitől jogosulatlanul levont összegek ügyében, leszögezve, hogy
a jegybank szerint a jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár.
A jegybank csütörtöki közleményében azt is jelezte, hogy az elektronikus pénzforgalom zavartalan működése és az elektronikus fizetési megoldásokba vetett bizalom fenntartása érdekében folyamatosan nyomon követi a fejleményeket, továbbá további információk beszerzése céljából az érintett intézményekkel is felveszi a kapcsolatot.
Az MNB ezt követően megteszi a szükséges lépéseket is, hogy megelőzze a jövőbeni hasonló eseteket és mielőbb rendezze a helyzetet. Hozzátették, hogy elvárják, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. Amennyiben valóban technikai hiba miatt indult nagymennyiségű tranzakció, akkor elvárt, hogy a bankok a lehető legrövidebb időn belül gondoskodjanak arról, hogy az ügyfelek visszakapják a tévesen indított tranzakciók értékét.
0 Megjegyzések