Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

A DK-s Molnár Csaba többet költött Poloska támadására a Facebookon, mint Vitézy vagy Kamu Geri összesen


Molnár Csaba Fb-oldala legalább 6,5 milliót költött a Magyar Pétert támadó hirdetésekre.

Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint az elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre, szám szerint 14 milliót.

Mindez kampányidőszakban aligha meglepő, ám számításaink szerint a DK alelnöke, EP-képviselője 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre.

Számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92 százalékát, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Magyart hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.

Ezzel párhuzamosan a Tisza listavezetője is egyre hangosabban kritizálja a DK-t, amelyet a közelmúltban elkezdett „kék Fidesznek” nevezni.

Vélhetően a Gyurcsány-párton belül Molnár Csabának jutott a feladat, hogy fideszesezze és jobboldalizza Magyart, és ezzel távol tartsa a DK-s szavazóbázistól.

Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Ennél csak a DK másik nagy költekezője, Dobrev Klára költött többet, ám ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral.

Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette Magyart név szerint, és további 19-ben tett rá utalást.

Molnár Csaba mellett a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény is ráállt Magyarra. Idén 5,7 millió forintért adtak fel 86 hirdetést, melyek közül 83 Magyarról szólt.

Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 2024-ben 71 hirdetést adott fel 5,8 millióért, melyek közül mindössze háromnak nem Magyar lejáratása volt a célja. Őket legutóbb novemberben kapta el a költekezési láz: akkor a momentumos Donáth Annára lőttek a Gyurcsány-ellenes dolgozata nyomán.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések