Egy 2023-as reklámkampányában a Lidl azt állította magáról, hogy az árai a legalacsonyabbak az élelmiszerláncok között. Ezt az állítást egy Pénzcentrum által elvégzett felméréssel támasztották alá.
A Gazdasági Versenyhivatal arra a megállapításra jutott, hogy ez a szlogen megtévesztő a fogyasztók számára, mivel nincs objektív bizonyíték a Lidl állítására.
Megtévesztően kommunikálta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt., hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”
– állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A GVH Versenytanácsa ezért 90 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra. A GVH arra hívja fel a figyelmet, hogy a cégeknek különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során.
A versenyhatóság közölte, hogy a reklámkampány üzenete az
átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei
objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, és ezt a
piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás
támasztja alá. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás –
írta a hatóság.
A Lidl reagált a bírságra
Állításuk szerint még a GVH árfigyelője is őket igazolja. A vállalat továbbá hozzáteszi, a Gazdasági Versenyhivatal határozata alapján a Lidl Magyarország kommunikációs hibát vétett, amikor a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felmérésének az eredményét a GVH vizsgálata alapján nem megfelelően kommunikálta.
Hangsúlyozták, a vállalat célja, hogy kiváló ár-érték arányú termékeket kínáljon vásárlóinak. A GVH által működtetett árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján a Lidlnél volt a legolcsóbb. Ezen túlmenően a Hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen – részletezték.
0 Megjegyzések