Pilhál Tamás írása a Magyar Nemzetben
Szűk két esztendeje Karácsony Gergely főmormota arról tájékoztatta
Budapest népét, hogy előbb választaná a pénzügyi csődöt, mint a
közszolgáltatások minőségének csonkítását. Mára kiderült: szózata nem
pusztán tájékoztatás volt, sokkal inkább jóslat. Előbb taszajtotta
pénzügyi csődbe a fővárost, és csak szigorúan ezután, nagyjából mostanra
vágta gajra a közszolgáltatásokat, különös tekintettel a
tömegközlekedést, amely tegnap reggel összeomlott. Megjósolta, mit fog
elkövetni – majd elkövette. Budapest szakajtotta magának e virágot, hát
szagolja…
A jóslat első részéről már boldog-boldogtalan értesült,
lévén maguk a csődgondnokok, Karácsonyék is számtalanszor szelfibotot
ragadtak, és beleszűkölték a kamerába: üres a kassza.
S bár Tarlós Istvántól valami kétszázmilliárdot örököltek, azt mára az utolsó fillérig elidétlenkedték.
Pedig ők – mármint a szivárványkoalíció – állítólag minden erejükkel takarékoskodtak. Lám, Gergely is csupán negyven-akárhány tanácsadót szerződtetett, holott fölbérelhetett volna százat is.
Helyettese,
Tüttő Kata is csak nyáron szokott kilovagolni a tengerből. A fővárosi
susnyásokra nemigen pazarolták az adóforintokat („méhlegelő”), a
kutyagumikkal sem bíbelődtek, a köztéri kukák egy részét meg
leszereltették, azokkal se legyen gond. A Lánchíd felújítása is
mindössze bagatell ötmilliárddal került többe, mint ha elfogadják a
Tarlóséktól örökölt árajánlatot. De legalább a több pénzért cserébe
csökkentett műszaki tartalom járt. Ügyes.
Ám hiába a „spórolás”,
hiába minden, a kétszázmilliárd – huss! – elillant, immár
folyószámlahitelen tengődik a nemzet fővárosa, s maga Karácsony is egyre
gyakrabban fényképezteti magát valamelyik BKK-viszonylaton, hóna alatt
az utazóközönséggel.
Így érkezünk meg a jóslat második részéhez, a
közszolgáltatások szétveréséhez. A kenetteljes ember a sameszaival
együtt pár napja elhatározta, megritkítja Budapest 43 busz-, négy
villamos- és hat trolijáratát. Idáig nyilván túl sűrűn jártak. Az
indoklás szerint „a home office-nak és a rugalmas munkabeosztásnak
köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak”.
S ha kevesebben
utaznak, minek a proletároknak annyi busz, villamos meg troli, nem igaz?
Közlekedési szakértőket, civil szervezeteket, kerületi polgármestereket
nem fárasztott azzal, hogy kikérje a véleményüket, az utasokat pedig,
hogy tájékoztassa őket, helyette tegnap máris élesítette a
járatritkítást. Nesztek!
Ennyi anyázást már rég hallhatott a
Thököly út, mint tegnap, amikor a jónép próbálta magát fölszuszakolni a
ritkított 7E-kre, reménytelenül. Természetesen dehogy Karácsony a hülye.
Ki van zárva, hogy nem ért a közlekedésszervezéshez (sem). Inkább arról
lehet szó: a budapesti dolgozó nép nem hajlandó tudomásul venni, hogy
neki márpedig kevesebben kéne lennie – miként azt főpolgármester úr
bölcsen előirányozta.
Továbbá a sok karácsonyi bejglitől nyilván
fölpuffadtak, így orvul kétembernyi helyet foglalnak el. Ha e két
magyarázat esetleg nem lenne elég hihető, még mindig rá lehet fogni a
történteket Orbánra, aki minden bizonnyal külhoni magyarokat
szállíttatott Budapestre, hogy velük túlterheltesse Gergely
tömegközlekedését…
Különös. Regnálása hajnalán Karácsony azt
hirdette, hagyjuk a francba a kocsit, járjunk BKV-val, különben
elpusztítjuk a bolygót meg a fővárost. Meggyőzésünk érdekében egy rakás
autósávot odaadott a bicikliseknek. Így olyan böszme dugók alakultak ki,
hogy néhányan tényleg átmenekültek a tömegközlekedésre.
Tegnap
főleg nekik (és persze mindenki másnak) mutatott egyezményes jelet ez a
formatervezett vigyorú ember. A jó hír, hogy pár hónap múlva, a
szavazófülkében mi is visszamutogathatunk neki.
0 Megjegyzések